پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز پاییز 1401

کدخبر: ۵۴۳۲۶۸
تغییرات قیمتی سکه به دو کانال 18 و 19 میلیون تومانی محدود شده است. البته روز سه‌شنبه فلز گرانبهای داخلی در مقاطعی بالای مرز 19 میلیون تومانی نوسان کرد و در ساعاتی در کانال 18 میلیون تومان تغییرات خود را به ثبت رساند. به گفته بخشی از فعالان، جابجایی فلز گرانبهای داخلی بین این دو کانال در روز سه‌شنبه، وابسته به نوسانات دلاری بود.
پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز پاییز 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، زمانی که در اواسط روز، دلار در مسیر نزولی قرار گرفت، سکه امامی نیز به انتهای کانال 18 میلیون تومان عقب‌نشینی کرد، ولی در اواخر روز با بازگشت افزایشی‌ها به بازار دلار، سکه نیز در بازار نقدی به کانال 19 میلیون تومان بازگشت. در این شرایط برخی از فعالان باور دارند برای پیش‌بینی قیمت سکه در روزهای بعد باید به دقت روند دلار را رصد کرد.

شماری از تحلیلگران هم باور دارند در صورتی که دلار از مرز 40 هزار تومان عبور کند، سکه نیز در بازار داخلی شانس عبور از کانال 20 میلیون تومان را بدست خواهد آورد. بر عکس، نزول اسکناس آمریکایی می‌تواند زمینه‌ساز عقب‌نشینی فلز گرانبهای داخلی به کانال 18 میلیون تومان شود.

رفتار معامله‌گران سکه نشان می‌دهد که خرید و فروش‌های خود را بر مبنای بازار آزاد ارز تنظیم می‌کنند. این در حالی است که بازارساز اعتقاد دارد باید بیشتر نرخ دلار در سامانه نیما را به رسمیت شناخت؛ چراکه حجم معاملات در سامانه نیما بسیار در سطح بالاتری نسبت به بازار آزاد قرار دارد.

با وجود چنین رویکردی، به نظر می‌رسد سکه‌بازان موقعیت خرید و فروش خود را با بازار آزادی تنظیم می‌کنند که خودشان به صورت مستقیم می‌توانند در آن فعالیت کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید