یارانه نقدی یا کالابرگ؟

کدخبر: ۵۴۴۰۷۸
یک کارشناس اقتصادی با اشاره به تجربه اجرای کوپن و کالابرگ در گذشته، گفت: مردم دریافت یارانه نقدی را به کالابرگ الکترونیکی بیشتر ترجیح می‌دهند و یارانه نقدی به آنها حق انتخاب می‌دهد.
یارانه نقدی یا کالابرگ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مرتضی افقه در مورد پرداخت یارانه در قالب کالابرگ الکترونیکی، اظهار داشت: مردم در پرداخت یارانه نقدی آزادی انتخاب دارند، در حالی که در با کالابرگ این آزادی انتخاب از آنها گرفته خواهد شد و کالاها به تعدادی خاص محدود می‌شود.

وی افزود: پرداخت یارانه به صورت کالابرگ الکترونیکی دارای مشکلات بروکراسی است و هزینه‌هایی برای دولت ایجاد می‌کند، البته کالابرگ این مزیت را دارد که به دنبال افزایش تورم تامین و دسترس به برخی کالاها برای مردم آسان‌تر خواهد بود، اما فقط چند کالای مشخص محدود خواهد شد.

این استاد دانشگاه گفت: تمایل مردم بیشتر به سمت دریافت یارانه به صورت نقدی است تا صورت کالابرگ الکترونیکی. تجربه کوپن و کالابرگ در گذشته نشان داد که مردم حتی کالایی که به آنها داده می‌شد را در بازار می‌فروختند تا کالایی که بیشتر مورد نیازشان بود، تامین کنند.

افقه بیان کرد: دولت باید بررسی کند و ببیند که پرداخت کدام نوع از این یارانه‌ها منفعت عام را در بردارد، اما تمایل مردم دریافت یارانه به صورت نقدی است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید