پیش بینی بورس فردا/ تحلیل تکنیکی شاخص بورس

کدخبر: ۵۴۴۲۸۴
گروه خودرویی همچنان صدرنشین جدول ارزش معاملاتی است و این صدر نشینی بیش از چند هفته است که تکرار می‌شود. ارزش معاملات این گروه در روز جاری به رقم هزار و 107 میلیارد تومانی رسیده بود.
پیش بینی بورس فردا/ تحلیل تکنیکی شاخص بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، ارزش معاملات بورس تهران در روز جاری به بالای رقم 7 هزار میلیارد تومانی رسید که برای چند ماه اخیر یک رکورد جدید محسوب می‌شود.

نمادهای  کگل ، تاپیکو،  فولاد  ، وغدیر و نماد ومعادن جزء تأثیرگذاران مثبت روز یکشنبه بودند. امروز دامنه نوسان سکه بورسی به نیم درصد کاهش یافت و دامنه نوسان قیمت این کالا در  بورس  تهران از منفی 3 تا مثبت نیم درصد بود. 

سخنگوی وزارت صمت هم به خبر قطع گاز و برق  صنعت سیمان  واکنش نشان داد و اعلام کرد که تمامی کارخانه‌های سیمان فعال هستند و امروز یک میلیون و ۱۵۰ هزار تن سیمان عرضه شده است.

احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد، نیز در مجلس به سؤالات نمایندگان پاسخ داد و اعلام کرده که برنامه‌هایی برای کنترل نرخ ارز دارد و همچنین پیگیر موضوع مالیات بر عایدی سرمایه است.

همچنین در  بورس کالا  2 هزار دستگاه خودرو پژو 207 دستی سفید مورد معامله قرار گرفت. قیمت این خودرو حوالی 410 میلیون تومان بود که تفاوت عرضه این محصولات نسبت به محصولات مشابه دوره قبل این بود که به گفته ایران خودرو، پژو 207 عرضه شده فاقد فرمان برقی هستند و ترمز عقب این خودروها نیز از نوع کاسه‌ای است. همچنین رینگ این  خودرو  ها به صورت فولادی عرضه می‌شود. 

بانک مرکزی هم در مصوبه روز گذشته خود به بانک‌ها اجازه داد اوراق گواهی سپرده مدت‌دار ویژه سرمایه‌گذاری (عام) با نرخ ۲۳ درصد منتشر کنند. این در حالی است که شنیده‌ها حاکی از افزایش نرخ سود سپرده بانکی است. 

تحلیل تکنیکی شاخص بورس

از منظر تکنیکالی که به شاخص نگاه می کنیم شاخص بورس تهران در ادامه روند صعودی ایجاد شده چند وقت اخیر خود توانست در روز جاری بیش از 25 هزار واحد مثبت شود و این موضوع را مدیون گروه معدنی بازار بود.  شاخص کل بورس  تهران توانست بیش از 88 درصد از موج نزولی ایجاد شده خود را اصلاح کند و تا رسیدن به محدوده  مقاومتی یک میلیون و 600 هزار واحدی راه چندانی را ندارد.

شاخص بورس تهران در جریان رشد ایجاد  شده از اوایل آبان ماه تا اوایل آذر ماه سال جاری توانست بازدهی 15 درصدی را ایجاد و پس از یک وقفه کوتاه و به اصطلاح تکنیکالیست‌ها ایجاد یک الگوی کلاسیک (اصلاحی) دوباره مسیر صعودی را ایجاد کرد.

موجی که اهل فن از آن به عنوان موج سوم صعودی یاد می‌کنند و این موج را معمولاً به عنوان بزرگترین موج هم می‌شناسند (معمولاً یکی از موج‌های سوم و پنجم در الگوی موج شماری به عنوان بزرگترین موج شناخته و ایجاد می‌شود.)

در حال حاضر موج سوم ایجاد شده از اواسط آذر ماه تا به امروز بیش از 13 درصد بازدهی داده است و ممکن است برای روز کاری فردا برای رسیدن به 15 درصد و بالاتر خود را آماده کند.

البته که شاخص اندیکاتور RSI  همچنان در حال چرخیدن بر مدار هیجان خرید است و خود شاخص بورس تهران نیز به محدوده 88 درصدی موج قبلی (نزولی) رسیده است که این محدوده هم به عنوان یک سطح مقاومت مد نظر است.

شاخص هم وزن نیز همچنان در مسیر صعود قرار دارد و پس از شکست قدرتمندانه مقاومت 450 هزار واحدی به دنبال رسیدن به سطح سقف کانال صعودی آن هم در محدوده 480 هزار واحدی است. البته نباید این موضوع را هم نادیده گرفت که اندیکاتور RSI   شاخص هم وزن نیز در یک هیجان خرید شدید قرار دارد.

هم وزن

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید