وضعیت قرمز در بازار رمزارزها /پیش بینی قیمت بیت کوین در 2023

کدخبر: ۵۴۴۳۲۹
قبل از آغاز سال جاری میلادی امیدهای زیادی درباره رمزارزها وجود داشت که بتوانند سقف های جدید قیمتی را فتح کنند و در آن محدوده ها نوسان کنند اما ورشکستگی های بزرگ در این بازار در کنار اقدامات انقباضی بانک های مرکزی قیمت رمزارزها را از عرش به فرش رساند.
وضعیت قرمز در بازار رمزارزها /پیش بینی قیمت بیت کوین در 2023

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، برای کسانی که بازارهای جهانی را در سال 2022 پیگیری کرده باشند، می دانند که این سال برای دارندگان ارزهای دیجیتال اصلا خوب پیش نرفت.

بیش از 2 هزار میلیارد دلار از ارزش کل بازار رمزارزها ناپدید شد در حالی که قیمت بیت کوین شاهد کاهش شدیدی بود و از سقف 69 هزار دلاری که تجربه کرد مسیری نزولی تا کف 15 هزار 599 دلاری را پیمود.

این در حالی بود که قبل از آغاز سال جاری میلادی امیدهای زیادی درباره رمزارزها وجود داشت که بتوانند سقف های جدید قیمتی را فتح کنند و در آن محدوده ها نوسان کنند اما ورشکستگی های بزرگ در این بازار در کنار اقدامات انقباضی بانک های مرکزی قیمت رمزارزها را از عرش به فرش رساند.

در حال حاضر نیز تحلیل گران احتمال ادامه وضعیت قرمز در بازار رمزارزها در سال 2023 را پایین نمی دانند و معتقدند که ریکاوری بازار فرآیندی زمان‌بر است. همچنین عدم قانون گذاری برای این بازار و دور ماندن بسیاری از شرکت ها از این بازار در سال 2023 نیز می تواند یکی از موانع رشد قیمت کریپتوها باشد.

البته برخی نیز باور دارند که یکی از پیامدهای سقوط کریپتوها در سالی که گذشت می تواند تغییر چشم انداز نظارتی در این بازار باشد، زیرا قانون‌گذاران و سیاست‌مداران را می تواند به میز مذاکره بکشاند. از نظر تحلیل گران مقررات سخت گیرانه می تواند سیگنالی مثبت برای بازار باشد زیرا پای شرکت های زیادی را به بازار رمزارزها باز خواهد کرد.

در مورد پیش بینی های قیمتی بیت کوین برای سال 2023 نیز می توان گفت در حالی که گروهی وجود دارند که امیدوار به بازگشت سریع قیمتی در بازار هستند، گروهی نیز معتقدند احتمال ادامه وضعیت سال 2022 برای سال آینده کم نیست. در حالی که ورشکستگی های سال 2022 می تواند همچنان عاملی نزولی برای رمزارزها در سال آینده باشد، عواملی مانند بازیابی شاخص های سهام، تورم کمتر، ثبات در شرایط جنگ روسیه و اوکراین می تواند وضعیت را به سود قیمت رمزارزها عوض کند. یک سناریوی محتمل توسط تحلیل گران این است که در ابتدای سال 2023 کریپتوها کف های قیمتی جدیدی را تجربه کنند و روند نزولی باشد، اما در ادامه می توان شاهد بازگشت مجدد قیمت بیت کوین به بالا مرز 20 هزار دلار باشیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید