نااطمینانی مردم به ریال بیشتر شد!

یکه تازی دلار /قیمت طلا افت کرد، سکه رسمی ثابت ماند

کدخبر: ۵۴۴۴۱۰
نااطمینانی نسبت به ارزش ریال، به سایر بازارها نیز سرایت کرده؛ بطوریکه قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند صعودی داشته است.
یکه تازی دلار /قیمت طلا افت کرد، سکه رسمی ثابت ماند

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز هرات در سومین روز هفته جاری شاهد افزایش قیمت دلار بود. برخی از معامله گران مدعی بودند نرخ دلار در بازار یاد شده بیش از یک هزار تومان افزایش را ثبت کرده و یک کانال دیگر بالا رفته است. اسکناس آمریکایی امروز در هرات بر روی پل سوم کانال جدید معامله شد. 

یکه تازی نرخ دلار در هرات و سلیمانیه

بازار ارز سلیمانیه هم امروز شاهد یکه تازی نرخ دلار بود. قیمت لار در بازار ارز سلیمانیه امروز وارد کانال جدید شد و از نیمه کانال جدید هم عبور کرد. نرخ حواله درهم نیز امروز مسیر رشد را طی کرد و توانست خود را به نیمه کانال برساند. با این حال در تهران اعلام شد که نرخ دلار در مقایسه با روز گذشته ثابت مانده است. 

قیمت دلار رسمی بالا رفت 

البته نرخ دلار رسمی امروز بالاتر از روز قبل به فروش رسید. قیمت دلار امروز در صرافی بانک ملی ایران برای خرید 36 هزار و 422 تومان و قیمت فروش دلار آمریکا 36 هزار و 790 (سی و شش هزار وهفتصد و نود تومان) اعلام شد.

 قیمت دلار توافقی امروز در محدوده 36 هزار و 732 تومان معامله شد. این قیمت در مقایسه با قیمت دیروز 403 تومان بالاتر بود. در بازار متشکل ارزی هم قیمت دلار امروز به سمت جلو حرکت کرد و به 36 هزارو 700 تومان رسید. روز گذشته قیمت دلار متشکل در محدوده 36 هزر و 152 تومان بود. 

نااطمینانی مردم  نسبت به ارزش ریال

نااطمینانی نسبت به ارزش ریال، به سایر بازارها نیز سرایت کرده است، بطوریکه قیمت‌ها در بازار خودرو نیز روند صعودی داشته است.

روند افزایشی مجموع بازارها نشان می‌دهد که سیاستگذار به‌جای سیاست‌های موقت و تسکین‌دهنده بهتر است به فکر تغییر کلی انتظارات تورمی و تعدیل آن‌ها باشد.

 کارشناسان ارزی شکاف قابل توجه نرخ رسمی و آزاد را عامل ایجاد تقاضای کاذب در بازار می‌دانند. چرا که سودجویان می‌توانند با اجاره کارت ملی و خرید سهمیه ارز سالانه دیگر افراد و فروش آن در معاملات غیر‌رسمی از این عمل سود کسب کنند.

برجام یکی از دلایل صعودی شدن نرخ دلار

مذاکرات هسته ای برجام  همچنان در هاله ای از ابهام است. معامله گران یکی از دلایل صعودی شدن نرخ دلار را توقف مذاکراتن برجام میدانند کنعانی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری امروز خود درباره برجام  گفت: اساسا متن توافق بر اساس مذاکراتی که میان طرفین صورت گرفته است، آماده جمع بندی است و تعلل طرف آمریکایی باعث این شده که توافق جمع بندی نشوداقدامات غیر سازند آمریکا منجر به تاخیر در توافق شده است.

قیمت طلا افت کرد

در بازار داخلی ایران ظهر امروز قیمت طلا 18 عیار در مقایسه با دیروز 1 هزار و 600 تومان افت کرد و بر روی 1 میلیون و 848 هزار و 100 تومان قرار گرفت. روز گذشته قیمت طلا 28 هزار و 400 تومان افزایش را ثبت کرده بود. 

ثبات قیمت سکه رسمی 

گفته شد قیمت سکه رسمی امروز مانند نرخ دلار ثابت بوده است و در محدوده 19  میلیون و 800 هزار تومان معامله شد.قیمت سکه بورسی هم امروز در محدوده 19 میلیون و 21 هزار تومان به فروش رسید. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید