پیش بینی قیمت سکه امروز ۷ دی ۱۴۰۱؛

ورود سکه بازان به میدان مین/موقعیت خطرناک در بازار دلار و سکه

کدخبر: ۵۴۴۷۲۷
اقتصادنیوز: برخی از فعالان بازار معتقدند سکه بازان این روزها بی محابا با وجود حباب سنگین سکه به دل میدان مین زده اند و در موقعیت خرید قرار گرفته اند.
ورود سکه بازان به میدان مین/موقعیت خطرناک در بازار دلار و سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، بدون اغراق می‌توان گرانی افسارگسیخته در کالاهای اساسی، قیمت خودرو، قیمت مسکن و... طی چند وقت گذشته را عجیب و بی سابقه دانست.

گرانی افسارگسیخته در ایران

بسیاری از کارشناسان اقتصادی معتقدند تورم ، نقدینگی، کسری بودجه و... در کنار عوامل سیاسی از جمله برجام و تحریم ها دست به دست هم داده اند تا این گرانی به نحوی باشد که قیمت‌ها در کالاهای بزرگ و کوچک از یکدیگر سبقت بگیرند.

این روزها اعتراض به تورم و گلایه از گرانی‌های افسار گسیخته، نقل همه محافل از مترو و تاکسی تا اداره و مغازه شده است.

پیشروی قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت دلار

قیمت سکه و قیمت دلار هم از این موضوع جدا نیست؛ گفته می شود فلز گران بهای داخلی در چند وقت اخیر تحت تاثیر پیشروی اسکناس آمریکایی به پرواز در آمده است.

سکه بازان به میدان مین زده اند!

برخی از فعالان بازار معتقدند سکه بازان این روزها بی محابا با وجود حباب سنگین سکه به دل میدان مین زده اند و در موقعیت خرید قرار گرفته اند.

افزایش قیمت دلار بدون زیرسازی/ اگر نرخ دلار ریزش کند...

از نگاه این دسته از معامله گران چون دلار رشد سریع در سطوح جدید داشته امکان زیرسازی نداشته است و در صورتی که نرخ دلار با ریزش قابل توجه روبرو شود این امر ممکن است سکه بازان را با زیان گسترده مواجهه کند.

قیمت طلا صعودی شد

با این حال قیمت طلای جهانی در معاملات دیروز وارد کانال ۱۸۰۰ دلار شد و تا ۱۸۳۱ دلار بالا رفت اما در ادامه معاملات دوباره نزولی شد و به ۱۸۱۴ دلار رسید؛ البته این قیمت در حول و حوش ۱۶ دلار افزایش را نشان می دهد.

این موضوع از نگاه برخی از معامله گران ممکن است موجب افزایش قیمت سکه در بازار امروز شود. 

رشد قیمت دلار در روز تعطیل؟

از سوی دیگر روز گذشته با وجود تعطیل رسمی بودن کل کشور،برخی از کانال های تلگرامی و... مدعی بودند که نرخ دلار افزایش قابل توجهی را ثبت کرده است که البته رسانه دولت از آن تعبیر به قیمت سازی کرد.

دلار

پیش بینی قیمت سکه از مسیر نرخ دلار

با این حال تحلیلگران ارزی باور دارند در صورتی که این ادعا در بازار امروز چهارشنبه ۷ دی ماه تحقق پیدا کند این امر ممکن است موجب تقویت هیجانات سکه بازان شود و سکه مسیر رشد را دنبال کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید