رصد بازار خودرو؛

این خودرو ۱۸۰ میلیون گرانتر شد!

کدخبر: ۵۴۶۳۸۸
بررسی‌ها نشان می‌دهد که قیمت برخی خودروها در طول دو ماه گذشته از ۷۱ تا ۱۸۰ میلیون تومان گران شده است؛ به طور مثال قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای از ۴۴۰ میلیون تومانی به ۶۲۰ میلیون تومان تغییر کرده و این یعنی رشد ۱۸۰ میلیون تومانی قیمت فقط در دو ماه.
این خودرو ۱۸۰ میلیون گرانتر شد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، موج کاهشی قیمت‌ها در بازار خودرو که از ابتدای هفته آغاز شده بود، در حال حاضر کم شده و روند ۲۴ ساعت گذشته بازار، از ثبات قیمتی اغلب خودروها حکایت دارد؛ اگرچه برخی خودروها در مسیر نزولی حرکت کردند، اما به نظر می‌رسد فشار قیمتی به حدی نیست که بتواند قیمت خودرو را به سطح گذشته، یعنی آبان‌ماه بازگرداند.

با 300 میلیون صاحب این خودرو شاهین شوید

روند تغییرات قیمت‌ها حاکی از آن است که جهش قیمت خودرو تقریبا از نیمه آبان‌ماه و همزمان با افزایش قیمت دلار آغاز شده است و در این بازه زمانی خودروها افزایش عجیب و غریب قیمتی را ثبت کرده‌اند.

البته وزیر صمت وعده داده است که با کاهش قیمت دلار، قیمت خودرو نیز نزولی خواهش شد. منوچهر منطقی، معاون وزیر صمت نیز در تازه‌ترین اظهارنظر عنوان کرده که تا خردادماه سال آینده قیمت خودرو به تعادل می‌رسد.

با این وجود، بررسی‌ها نشان می‌دهد که از نیمه آبان تاکنون که فقط دو ماه گذشته، قیمت پراید ۱۱۱ در حدود ۷۱ میلیون تومان گران شده است و به سطح ۲۷۵ میلیون تومان رسیده است. قیمت پژو ۲۰۶ تیپ ۲ مدل ۱۴۰۱ نیز افزایش ۱۶۷ میلون تومانی را تجربه کرده و به ۴۸۰ میلیون تومان افزایش یافته است. قیمت پژو ۲۰۷ دنده‌ای از ۴۴۰ میلیون تومانی به ۶۲۰ میلیون تومان تغییر کرده و این یعنی رشد ۱۸۰ میلیون تومانی قیمت فقط در دو ماه.

قیمت پژو پارس اتوماتیک هم ۱۴۰ میلیون تومان در دو ماه گذشته گران شده و به ۶۲۵ میلیون تومان افزایش یافته است. اما تارا اتوماتیک که در نیمه آبان‌ماه ۶۰۰ میلیون تومان قیمت داشت، هم‌اکنون در بازار به قیمت ۷۵۵ میلیون تومان به فروش می‌رود. تیبا هاچ‌بک مدل ۱۴۰۱ نیز ۹۲ میلیون تومان گران شده و به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

بنا به این گزارش، دنا معمولی مدل ۱۴۰۱ در بازار رشد ۱۶۵ میلیون تومانی قیمت را در دو ماه گذشته تجربه کرده و به قیمت ۵۷۵ میلیون تومان رسیده است. راناپلاس مدل ۱۴۰۱ هم ۱۳۰ تومان گران شده و در بازار ۴۵۵ میلیون تومان قیمت دارد.

در این میان، ساینا دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ که هم‌اکنون در بازار ۳۰۰ تومان قیمت دارد، نسبت به دو ماه قبل ۹۱ میلیون تومان گران شده است. شاهین مدل ۱۴۰۱ هم ۱۸۵ میلیون تومان گران شده و به ۵۴۵ تومان افزایش یافته است.

کوییک اتوماتیک پلاس مدل ۱۴۰۱ که نیمه آبان در بازار ۳۰۳ میلیون تومان قیمت داشت، در حال حاضر با قیمت ۴۰۰ میلیون تومان به فروش می‌رود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید