اظهارات جنجالی نماینده مجلس؛ بورس تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده است

کدخبر: ۵۴۷۲۶۳
یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: بخشی از افزایش قیمت ها امروز مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده و زندگی روزمره آنها را دچار التهاب کرده است.
اظهارات جنجالی نماینده مجلس؛ بورس تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس گفت: اخیرا رئیس جمهور سابق آقای روحانی مطالبی را در دفاع از عمکرد دولت خود بیان کرده که خوب است ایشان مانند دوران مسئولیت خود بار دیگر سوار خودرو شده و یک نظرسنجی از داخل ماشین داشته باشند، چون اگر پیاده شوند مردم پاسخ نظرسنجی را به ایشان به طور ویژه می‌ دهند.

این عضو هیات رئیسه مجلس در ادامه تصریح کرد: لذا توصیه می‌شود ایشان مانند دو سال گذشته که سکوت اختیار کردند، هرگز سخن نگویند اگرچه ایشان نمی ‌‎توانند از خیر دوره بعدی مجلس بگذرند و برای همین سخن را آغاز کردند.

فوری/ میزان افزایش حقوق ها در 1402 مشخص شد

امیرآبادی با بیان اینکه این روزها مردم شاهد افزایش قیمت کالاهای گوناگون در کشور هستند،‌ تصریح کرد: بخشی از این افزایش قیمت مربوط به کم کاری های دولت قبل به خصوص در چاپ پول بدون پشتوانه بوده و بخش دیگر نیز مصیبتی است که بورس کالا برای مردم به وجود آورده و زندگی روزمره آنها را دچار التهاب کرده است. بورسی که باید محلی برای سرمایه‌ گذاری شفاف، امن و مقابله با رانتخواری باشد، تبدیل به دزدخانه و سر گردنه شده که نمونه بارز آن در قیمت گذاری خودرو و فولاد است که می توان در عملکرد ضعیف بورس کالا آشکارا مشاهده کرد.

eZ2qT335b8JS

وی افزود: مساله کمبود گاز در کشور، یکی دیگر از مسائلی است که امروز تبدیل به مساله مورد بحث در جامعه شده است، باید از آنهایی که ۸ سال دولت در اختیارشان بود سوال کرد که در طول این مدت چه سرمایه گذاری در این بخش کرده اند که اکنون به دلیل کمبود گاز برخی از مراکز پتروشیمی و صنعتی تعطیل شوند و این تعطیلی منجر به افزایش برخی اقلام مورد نیاز ساخت مسکن شود.

این عضو هیات رئیسه مجلس در عین حال خاطرنشان کرد: از سازمان بازرسی می ‌خواهم به طور جدی به مساله سرمایه گذاری در حوزه گاز ورود کرده و افرادی که قصور داشته و ترک فعل کرده ‎اند را به دادگاه صالح معرفی کنند.

امیرآبادی فراهانی در ادامه در خصوص کمبود دارو و سرم به وزیر بهداشت تذکر داد و تاکید کرد: نسبت به رفع نیاز مردم اقدامات لازم را انجام داده و با کسانی که با دریافت ارز دولتی دارو وارد کرده ولی آن را توزیع نمی‌کنند، برخورد قاطع داشته باشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید