رئیس سازمان بورس مطرح کرد؛

«لاتاری ملی» خودرو / ثبت نام ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو

کدخبر: ۵۴۹۰۱۱
رئیس سازمان بورس با انتقاد از «لاتاری ملی» قرعه کشی خودرو گفت: انباشت زیان ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد.
«لاتاری ملی» خودرو / ثبت نام ۱۰ میلیون نفر برای ۲۰ هزار خودرو

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از تسنیم،  مجید عشقی  در نشستی در دانشگاه علامه طباطبایی،  با اشاره به  حمایت‌ها و نظرات وزیر اقتصاد در موضوع عرضه خودرو در بورس کالا، گفت:  امیدواریم بتوانیم این چالش و معضلی که سالهاست گریبانگیر مردم و تولید کننده است را حل کنیم و این صنعت را توسعه دهیم.

خبر مهم درباره حقوق کارگران در 1402

وی افزود،  صنعت خودرو حدود 4 درصد ارزش بازار را در دست دارد اما 20 درصد ارزش معاملات را به خود اختصاص داده و  این نشان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران به این صنعت است. این صنعت شبیه بیماری است که عارضه‌های مختلفی دارد. از قیمت‌گذاری دستوری، تا مقیاس تولید، چالش‌های مالی، مدیریت و مالکیت دولتی و ضعف‌های مدیریت اجرایی این صنعت را طی سالیان متمادی ضعیف کرده است.

دستور مهم رئیس‌جمهور درباره فروش خودرو

رئیس سازمان بورس گفت:  انباشت زیان 150 هزار میلیارد تومانی یقینا قابل ادامه نبود و این صنعت در صورت ادامه روند قبل، حتما با یک توقف تلخ مواجه می‌شد. ادامه وضع قبل قطعا امکان‌پذیر نبوده و نیست.  با نیش و کنایه دستگاه‌ها به یکدیگر این صنعت اصلاح نمی‌شود بلکه باید با برنامه‌ریزی به فکر اصلاح آن بود.

وی گفت: از 13 میلیون نفری که می توانستند شرکت کنند بیش از 10 میلیون نفر در یک لاتاری بی هدف شرکت کردند! 9 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو.  اگر فرایند عرضه خودرو چند ماه دیگر ادامه یابد البته به شرط افزایش عرضه ها و نظم پیدا کردن آن صورت بگیرد، خود سازوکار بازار پاسخ همه انتقادات رو می دهد.

رئیس سازمان بورس گفت:  اگر کسی از قیمت‌های پایه در برخی خودرو ها دفاعی دارد، ما می‌شنویم. قیمت های پایه در برخی خودرو ها صحیح نیست و همین امر باعث افزایش رقابت ها میشود. میانگین متعارف رقابت باید 5 درصد باشد.

انتقاد عشقی از «لاتاری ملی» قرعه کشی خودرو / 10 میلیون نفر برای 20 هزار خودرو ثبت نام کردند

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید