گزارش اقتصادنیوز از حال و هوای بازار ارز و سکه

افزایش قیمت طلا و سکه / دلار دوباره درجا زد!

کدخبر: ۵۴۹۱۰۵
اقتصادنیوز: با نفوذ برف و سرما به هسته مرکزی بازار، روند معاملات نقدی به کُندی پیش می رود و معاملات ارزی در بازار آزاد با تب و تاب کمتر به فعالیت خود ادامه می دهد.
افزایش قیمت طلا و سکه / دلار دوباره درجا زد!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار این روزها در بازار ارز تهران در یک محدوده خاص در حال در جا زدن است.با نفوذ برف و سرما به هسته مرکزی بازار، روند معاملات نقدی به کُندی پیش می رود و  معاملات ارزی در بازار آزاد با تب و تاب کمتر به فعالیت خود ادامه می دهد. 

خبر داغ بازار ارز هرات

در دو روز اخیر در هوای سرد تهران یک خبر داغ شده و آن هم معاملات فردایی هرات است.در کانال‌های معاملاتی بیانیه‌ای منتسب به حکومت اسلامی یا همان طالبان معروف، منتشر شده که در آن «معاملات فردایی» حرام اعلام شده بود.

رشد نرخ دلار در بازار های همسایه/ درهم درجا زد

نرخ دلار نقدی در بازار یاد شده عصر امروز 150 تومان بالاتر از روز گذشته به فروش رسید. اسکناس آمریکایی در بازار ارز سلیمانیه هم امروز تقریبا 250 تومان رشد کرد. با این حال نرخ حواله درهم مانند قیمت دلار درجا زد. 

 برجام نمُرده است

امروز یک خبر برجامی هم مورد توجه بازیگران ارزی قرار گرفت.اتحادیه اروپا اعلام کرد: برجام نمُرده است و با ایران در ارتباط هستیم. «پیتر استانو» در ادامه اظهارات جوزپ بورل که بر ادامه مذاکرات هسته‌ای تاکید کرده بود گفت: برجام نمرده بلکه ما در مرحله‌ای هستیم که مذاکرات متوقف شده است. هدف اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده مذاکرات، از بین بردن بن‌بست به وجود آمده در مذاکرات است.

برخی از تحلیلگران ارزی می گفتند این خبر ممکن است تا حدودی موجب خوشبینی عده ای از معامله گران نسبت احتمال احیای برجام شود.

قیمت دلار متشکل بالا رفت

در سمت رسمی بازار هم امروز قیمت دلار  متشکل امروز  در محدوده 38 هزار و 690 تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل رشد نزدیک به 500 تومانی را نشان می دهد.

نرخ دلار توافقی پایین آمد

قیمت دلاردر واپسین ساعات معاملات توافقی امروز برخلاف دلار متشکل حرکت کرد.نرخ دلار توافقی عصر امروز 38 هزار و 729 تومان بود. این قیمت در مقایسه با نرخ بسته شده روز گذشته 160تومان افت کرده بود.

افت محدود قیمت اونس طلا 

قیمت اونس طلا در زمان نگارش این گزارش در محدوده 1917 دلار معامله شد. این قیمت در مقایسه با روز گذشته تقریبا 4 دلار پایسن تر بود. 

افزایش قیمت طلا و سکه

بازار  داخلی طلا امروز شاهد رشد قیمت بود .قیمت هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز تا محدوده 1 میلیون و 933 هزارو 700تومان بالا رفت. فلز زرد رنگ داخلی عصر امروز در محدوده 1 میلیون و 930 هزارو 300 تومان به فروش رسید. روز گذشته قیمت طلا 18 عیار با 1میلیون و 921 هزار و 500 تومان بسته شده بود. 

قیمت سکه امامی هم در  سایت اتحادیه طلا و ارز با 21 میلیون و 324 هزار تومان معامله شد.قیمت ربع سکه امروز خیز برداشت.

ربع سکه  در بازار قد کشید 

ربع سکه ظهر امروز به 7 میلیون و 900 هزار تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز قبل 150 هزار تومان بیشتر بود. 

کارنامه ربع سکه در بورس کالا

 امروز در دومین عرضه گواهی سپرده ربع سکه رفاه در بورس کالا به تعداد 20 هزار قطعه ربع سکه طلا به قیمت 7 میلیون و 90 هزار تومان به فروش رفت.

حرکت خلاف جهت ربع سکه در بورس و بازار آزاد

گفتنی است، قیمت فروش ربع سکه در نخستین روز عرضه در بورس کالا 7 میلیون و 200 هزار تومان شده بود. امروز اما علاوه بر افزایش تعداد سکه‌های فروش رفته قیمت نیز نسبت به روز شنبه کاهش یافته است. 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید