رصد بازار خودرو؛

این حراجی بزرگ خودرو رکورد شکست!

کدخبر: ۵۴۹۵۲۹
آخرین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو رکوردهای مختلفی را جا به جا کرد.
این حراجی بزرگ خودرو رکورد شکست!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، آخرین طرح فروش فوق العاده ایران خودرو رکوردهای مختلفی را جابجا کرد. آبی های جاده مخصوص در این طرح فروش فوق العاده چهار محصول خود را به خط کردند. پژو پارس سال سفارشی (ELX) با موتور XU7P، پژو پارس سال با موتور XU7P، رانا پلاس و سمند سورن پلاس دو گانه سوز محصولاتی بودند که به انتخاب مدیران ایران خودرو پشت ویترین چهل و دومین طرح فروش این خودروساز قرار گرفتند.

قیمت این خودرو ۷۵ میلیون تومان ریخت

اما چه رکوردهایی در این طرح فروش شکسته شد؟ بازه زمانی ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده را می توانیم به عنوان اولین رکوردی که شکسته شد مدنظر قرار دهیم. ایران خودرویی ها ابتدا برنامه ریزی کرده بودند تا متقضایان 18 دی ماه تا 20 دی ماه سال جاری در طرح فروش فوق العاده تدارک دیده شده توسط ایران خودرو، شرکت کنند. اما این فرصت 48 ساعته جای خود را به فرصتی هشت روزه داد. دلیل طولانی شدن فرصت ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده را باید در چالش های دسترسی به اینترنت جست و جو کرد. فیلترینگ های پی در پی سبب شد تا متقاضیان امکان ثبت نام در این طرح فروش فوق العاده را نداشته باشند.

فوری/ توزیع کالابرگ الکترونیک آغاز شد

ایران خودرویی ها مجبور شدند تن به تمدید زمان ثبت نام دهند. تعداد متقاضیان شرکت کننده در این طرح فروش نیز رکورد دیگری بود که جا به جا شد. بررسی ها نشان می دهد در مجموع بیش از 9 میلیون و 675 هزار نفر در این طرح فروش فوق العاده نام نویسی کردند. طبق معمول سهم متقاضیان عادی از دو گروه دیگر یعنی مادران دارای دو فرزند و دارندگان خودروهای فرسوده بیشتر بود. متقاضیان عادی در این دور از فروش فوق العاده با ثبت رکوردی حول و حوش هشت میلیون و 753 هزار نفر اتفاق عجیبی را رقم زدند. ثبت تقاضای  عادی بیش از سه میلیون و 405 هزار نفری برای خرید پژو پارس سال سفارشی (ELX)  با موتور  XU7P از دیگر رکوردهایی بود که در این طرح فروش فوق العاده ثبت شد.

این تعداد متقاضی برای این خودروی محبوب در صدر جدول تقاضا را به خود اختصاص داده است. اما نکته جالب اینکه کف جدول تقاضا نیز به رانا پلاس با بیش از یک میلیون و 550 هزار نفر تعلق دارد. کف تقاضا در حالی این تعداد متقاضی را به خود می بیند که در برخی از طرح های فروش برگزار شده توسط خودروسازان تعداد کل متقاضی به این عدد نمی رسید.

انصراف بیش از حدود 352 هزار نفر در مرحله پیش ثبت نام نیز از دیگر رکوردهایی بود که در آخرین دور از فروش فوق العاده ایران خودرو شکسته شد. این تعداد انصراف از یک طرح فروش خودرو بی سابقه بوده است. بررسی ها نشان می دهد این تعداد متقاضی خواستار انصراف سهم نزدیک به 4 درصدی از کل متثقاضیان را به خود اختصاص داده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید