رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد ؛

گوشت قرمز گران شد/ علت چه بود؟

کدخبر: ۵۵۱۰۹۱
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد دلیل گرانی گوشت قرمز را کمبود دام و به تبع آن افزایش قیمت نهاده‌های دامی دانست و گفت: طی مدت اخیر قیمت گوشت قرمز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده که دلیل عمده آن کمبود دام است و دلیل کمبود دام نیز افزایش قیمت خوراک دام است.
گوشت قرمز گران شد/ علت چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز ، مهدی باقری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص وضعیت بازار گوشت قرمز اظهار کرد: در سال جاری قیمت گوشت قرمز اعم از دام سبک و سنگین افزایش پیدا کرده است و همچنان این روند رو به افزایش است. همچنین قدرت خرید مردم بسیار کاهش پیدا کرده است. یک کارمند چگونه می‌تواند گوشت کیلویی ۳۵۰ هزار تومان را خریداری کند؟.

وی افزود: گوشت قرمز در بازار بسیار فراوان است و در این خصوص هیچ کمبودی در بازار نیست اما قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده که این سبب شده تا حدودی کشتار دام هم کاهش پیدا کند.

جزئیات عرضه اولیه جدید بورس/ فقط این سهامداران حق خرید دارند

هجوم عحیب سهامداران به بورس تهران/۵ استان پیشتاز شدند

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد دلیل گرانی گوشت قرمز را کمبود دام و به تبع آن افزایش قیمت نهاده‌های دامی دانست و افزود: طی مدت اخیر قیمت گوشت قرمز ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده که دلیل عمده آن کمبود دام است و دلیل کمبود دام نیز افزایش قیمت خوراک دام و عدم حمایت جهاد کشاورزی از دامداران بوده که سبب شده تا دامدار به اجبار دام‌های مولد خود را به فروش برساند و برای کشتار در اختیار قصابی‌ها قرار دهد. در صورتی که دامدار دام مولد را همچون دارایی مهم خود قلمداد می‌کند اما با افزایش قیمت نهاده دامدار به اجبار دام‌های مولد را به فروش می‌رساند که این یک مشکل بسیار بزرگ است.

پیش فروش بزرگ ایران خودرو ویژه دهه فجر+ شرایط ثبت نام

باقری با بیان اینکه اگر شرایط به همین منوال باشد قیمت گوشت در سال آینده به کیلویی ۵۰۰ هزار تومان خواهد رسید، بیان کرد: تنها در صورت واردات دام بازار گوشت به ثبات خواهد رسید. همچنین با تهیه‌ و تحویل نهاده دامی به دامدار باید سبب رغبت دامدار به تولید دام و جلوگیری از جمع آوری دام‌های پرواری از سوی دامداران شویم. بر اساس صحبت‌های وزیر محترم جهادکشاورزی که در رسانه‌ها منتشر شده قرار است که واردات گوشت انجام شود.

باقری درباره تاثیرات ناشی از سرمای اخیر بر قیمت دام عنوان کرد: سرمای اخیر تاثیر چندانی بر بازار گوشت قرمز نداشته و تنها تاثیر بسیار کوتاهی به دلیل یخبندان بودن جاده‌ها داشته که دامدار نتواند دام خود را به بازار برساند.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد در پاسخ به اینکه در برخی از واحدهای صنفی گوشت موجود نیست، عنوان کرد: اگر در واحد صنفی گوشت وجود نداشته شاید به دلیل اینکه همان لحظه گوشت برای آن‌ها نرسیده است. در صورتی که گوشت قرمز با وجود کاهش دام در استان موجود و عرضه گوشت انجام می‌شود. البته در صورت افزایش تقاضا در بازار گوشت قرمز امکان عرضه گوشت به هر نحوی وجود دارد. بر این اساس هیچ کمبودی در بازار گوشت وجود ندارد و تنها با افزایش قیمت گوشت و کاهش تقاضا واحد صنفی نگران تاریخ انقضای گوشت خریداری شده و در نهایت جریمه دامپزشکی و بهداشت و پلمب مغازه خود هستند.

وی در خصوص قیمت گوشت قرمز عنوان کرد: قیمت دام سبک زنده بره نرینه درجه یک کیلویی ۱۳۵ هزار تومان، لاشه بره نرینه ۲۷۰ هزار تومان، گوشت گوسفند به صورت تیکه‌ای کیلویی ۲۷۵ هزار تومان، ران و سردست بره نرینه درجه یک گردبر ۳۴۰ هزار تومان، ران و دست فانتزی ۳۵۰ هزار تومان، آبگوشتی دنده کیلویی ۲۰۰ هزار تومان، دام سنگین جوان درجه یک کیلویی ۹۰ هزار تومان، لاشه گوساله جوان با استخوان ۱۷۵ هزار تومان، ران و سردست به صورت کترینگی درجه یک کیلویی ۲۷۵ هزار تومان، گوشت دام زنده ماده گاو کیلویی ۸۰ هزار تومان، لاشه ماده گاو ۱۶۰ هزار تومان و گوشت به صورت کترینگی کیلویی ۲۵۵ هزار تومان است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت دامی مشهد با بیان اینکه با انجام واردات قیمت گوشت قرمز کاهش خواهد یافت، عنوان کرد: در صورت انجام واردات دام قیمت گوشت کاهش پیدا خواهد کرد البته در صورتی که مدیریت جهادکشاورزی حمایت خود را در خصوص تهیه نهاده از دامداران انجام داده و نهاده دامی را به قیمت ارز نیمایی وارد کرده تا دامدار را تشویق به جمع آوری دام‌های پرواری کند، تا در نهایت نسل دام‌های مولد افزایش یابد نه اینکه اکنون دامدار به اجبار برای رفع ضرر و زیان خود به نسل کشی مبادرت ورزیده و دام‌های مولد را به کشتارگاه می‌برند.

باقری خاطرنشان کرد: اتحادیه صنفی از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴ پاسخگوی شکایات شهروندان عزیز استان است و نیز چنانچه شهروندان نسبت به واحدهای صنفی شکایتی دارند، می‌توانند با سامانه ۱۲۴ و تلفن‌های اتحادیه ۳۳۴۲۳۰۲۰ و ۳۳۴۱۷۶۳۶ تماس برقرار کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید