سقوط سنگین شاخص کل/ بورس با سَر به زمین خورد!

کدخبر: ۵۵۱۹۷۰
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه، ۹ بهمن‌ماه) با سقوط سنگین ۵۷ هزار و ۹۰۰ واحدی در ارتفاع یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحدی ایستاد.
سقوط سنگین شاخص کل/ بورس با سَر به زمین خورد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شاخص هم‌وزن با ۱۹ هزار و ۵۶۲ واحد کاهش به ۴۸۴ هزار و ۶۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۱۱ هزار و ۶۲۵ واحد افت به ۲۸۸ هزار و هشت واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۴۹ هزار و ۸۳۹ واحد و شاخص بازار دوم، ۹۳ هزار و ۷۳۰ واحد کاهش را ثبت کردند.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از ۱۲ میلیارد و ۴۰۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۵ هزار و ۹۷۵ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین سرمایه گذاری صنعت بیمه (وبیمه) با ۴۵ واحد، صنعتی آما (فاما) با ۴۵ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۴۳ واحد و سیمان اردستان (اردستان) با ۱۹ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

زمین‌گیر شدن ۱۵۰ تانکر سوخت در مرز باشماق/ فاجعه در کمین است+ فیلم

در مقابل فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه‌هزار و ۲۲ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با ۲ هزار و ۷۱۵ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۲ هزار و ۶۰۷ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک‌هزار و ۴۳ واحد و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با یک‌هزار و ۹۷۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص بورس همراه شد.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سیمان اردستان (اردستان)، ایران خودرو (خودرو)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو (خگستر)، پالایش نفت تهران (شتران)، سایپا (خساپا) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۲ میلیارد و ۷۴۹ میلیون برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۵۳۵ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۰۴ واحد کاهش داشت و به ۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد رسید.

در این بازار بیش از ۶ میلیارد و ۵۴۵ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۷۲ هزار و ۱۸۷ نوبت بود.

سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریاساسول (آریا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، مجتمع جهان فولاد سیرجان (فجهان) با تاثیر منفی بر این شاخص همراه بودند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید