خبر مهم درباره جاماندگان سهام عدالت

کدخبر: ۵۵۲۳۰۹
اقتصادنیوز: مجید عشقی، رئیس سازمات بورس گفت: لیست نهایی جاماندگان را برای دریافت سهام عدالت به سازمان بورس ارایه نداده‌اند.
خبر مهم درباره جاماندگان سهام عدالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «مجید عشقی» رئیس سازمان بورس درباره آخرین تصمیمات درباره عرضه خودرو در بورس گفت: موضوع خودرو ریزه‌کاری‌های زیادی دارد و در حال مذاکره با شورای رقابت هستیم که در دستورالعملی که برای عرضه خودرو در بورس در حال تدوین هستند را مانند سایر کالاهایی که از سال‌های گذشته در بورس عرضه می‌شوند مانند محصولات پتروشیمی‌ها، فولادی و غیره در نظر بگیرند. این موضوع جزییات زیادی دارد و شورای رقابت هم وارد جزییات آن نشده‌ و تنها کلیات تصویب شده‌است.

عرضه ربع‌ سکه به این افراد متوقف شد

وی تاکید کرد: احتمالا این موضوع در شورای رقابت طولانی خواهد بود اما در حال پیگیری هستیم که با هماهنگی که ایجاد می‌شود در نهایت صنعت لطمه نبیند و امکان فروش با قیمت های بازار وجود داشته باشد.

رییس سازمان بورس در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه در مدت مذاکرات قرار نیست خودرویی در بورس عرضه شود، اظهار داشت: سعی می‌کنیم دغدغه‌های دوستان در شورای رقابت را لحاظ کنیم. جمع‌بندی این موضوع طول نمی‌کشد و سعی می‌کنیم مقررات شورای رقابت هم نقض نشود و عرضه‌ها را بعد از آن شروع کنیم. مشخص نیست که چه مدتی عرضه صورت نگیرد. ممکن است دو هفته زمان ببرد و عدم عرضه در مدت زمان مذاکرات هم یکی از موضوعاتی است که با شورای رقابت پیگیری می‌کنیم و اینگونه نخواهد بود که عرصه‌های متوقف شود.

عشقی ادامه داد: درباره عرضه خودرو در میان اعضای شورای رقابت هم اختلافات جدی وجود دارد و باید به جمع‌بندی برسند که هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند.

وی در پاسخ به سوال دیگر ایلنا که چرا جلسه امروز وزیر با شورای رقابت لغو شد، گفت: به دلیل عدم حضور چند تن از اعضای شورای رقابت جلسه امروز با وزیر لغو شد.

عشقی در پاسخ به سوال ایلنا درباره انتقادات درباره عدم اثرگذاری افزایش نرخ دلار در شاخص و اینکه چرا شاخص با دلار ۴۵ هزار تومانی پایین تر از سال ٩٩ است، گفت: به طور قطع افزایش نرخ دلار در بازار سرمایه می‌توان اثرگذار باشد و دلاری که شرکت‌ها برای فروش محصولات خود استفاده می‌کنند، روی سودآوری آنها تاثیر می‌گذارد و قطعا این اثر خود را بلافاصله نشان نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه معمولا افزایش نرخ دلار با فاصله‌ای اثر خود را نشان می‌‌دهد اما عوامل دیگری هم در بازار سرمایه اثرگذار هستند، تصریح کرد: فروش شرکت‌ها افزایش پیدا کرده اما از سوی دیگر هزینه‌های آنها هم افزایش پیدا کرده است و تنها یک متغیری ما وجود ندارد و مجموعه متغیرها در وضعیت بازار سرمایه اثرگذار هستند و در این مدت هزینه های جهانی بسیار تغییر کرده که این خود عامل موثری بوده‌است.

نامه ۱۱۸ فعال بورسی به رئیس جمهور+ جزئیات

معاون وزیر اقتصاد تاکید کرد: به طور قطع این متغیرها در فصل زمستان اثر محسوسی در فروش شرکت‌ها بازار سرمایه خواهند داشت.

عشقی درباره اثرگذاری موضوعات درج شده بودجه سال آینده در بازار سرمایه و انتقادات درباره افزایش هزینه صنایع گفت: اگر افزایش هزینه‌ها قابل توجه باشد قطعا در بازار سرمایه هم اثرگذار خواهد بود و درباره پیشنهاداتی در بودجه سال آینده آمده نکاتی را مطرح کردیم و نزدیک به ۴٠ پیشنهاد سازمان بورس در سامانه مجلس ثبت شده‌است.

وی درباره آخرین تصمیمات درباره سهام عدالت جاماندگان خاطرنشان کرد: هنوز لیست نهایی جاماندگان را به سازمان بورس ارائه نداده‌اند.

رییس سازمان بورس درباره عرضه خودروهای وارداتی در بازار سرمایه ابراز داشت: ریسک‌های خاصی برای خودروهای وارداتی متصور است. اگر در بورس به فروش برود اما تحویل به موقع انجام نشود مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.در حال رایزنی هستیم که به نحوی ریسک‌ تحویل را مدیریت کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید