موج ریزش در بازار طلا / پیش بینی قیمت سکه 16 بهمن

کدخبر: ۵۵۳۳۳۴
ارزش ذاتی سکه با توجه به افت بهای اونس طلا تا محدوده 19 میلیون و 600 هزار تومان عقب رفته است و همین موضوع موجب شده است که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود.
موج ریزش در بازار طلا / پیش بینی قیمت سکه 16 بهمن

به گزارش  اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، اونس طلا در انتهای هفته نه تنها نتوانست خود را بالای سطح هزار و 950 دلار تثبیت کند، بلکه به یکباره با یک موج نزولی شدید مواجه شد. طلا در ابتدا کانال هزار و 900 دلار را از دست داد و در ادامه حتی تا میانه محدوده هزار و 860 دلار عقب نشینی کرد. نزدیک به 80 دلار افت قیمت طلا در انتهای هفته می تواند بازار سکه در روز جاری را تحت تاثیر قرار دهد و زمینه ساز قدرت نمایی نزولی ها در بازار فلز گران بهای داخلی شود. 

ارزش ذاتی سکه با توجه به افت بهای اونس طلا تا محدوده 19 میلیون و 600 هزار تومان عقب رفته است و همین موضوع موجب شده است که انتظارات نزولی در بازار سکه تقویت شود. دراین میان، برخی از معامله گران باور دارند که سکه بازان در روز یک شنبه اثر افت بهای اونس طلا را از کانال دلار خنثی خواهند کرد. از نگاه آن ها، سکه بازان آماده افت شدید اونس طلا نبودند و به همین دلیل خریدهای خود در بازار دلار را افزایش خواهند داد و از طریق رشد قیمت اسکناس آمریکایی سعی خواهند کرد که ارزش سکه را بالا نگه دارند. با این حال در صورتی که دلار در روز جاری رشد قیمت را تجربه نکند، دشوار است که سکه امامی بتواند در مسیر نزولی قرار نگیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید