سیگنال زلزله ترکیه به بازار ارز و سکه در ایران

شاه کلید بازار سکه 18 بهمن 1401 از نگاه تحلیلگران

کدخبر: ۵۵۳۷۸۴
عده ای از معامله گران می گویند زلزله های پی در پی ترکیه ممکن است بر روی نرخ دلارتاثیر بگذارد و دلار در تهران صعودی شود.این دسته از معامله گران باور دارند اگر این اتفاق رخ دهد این امر ممکن است قدرت سکه بازان افزایشی را تقویت کند.
شاه کلید بازار سکه 18 بهمن 1401 از نگاه تحلیلگران

به گزارش اقتصادنیوز، سکه بازان در سومین روز هفته توانستند کانال ۲۴ میلیون تومان را که روز یکشنبه از دست داده بودند را پس بگیرند.

نرخ دلار اهرم صعود سکه

قیمت سکه دیروز با اهرم دلار صعودی شد. در صورتی که هر کانال قیمتی را به ۱۰ پله مساوی تقسیم کنیم، روز گذشته فلز گران بهای داخلی بر روی پله اول کانال ۲۴ میلیون تومان ایستاد.

2 پالس زلزله ترکیه به بازار دلار ایران /حباب سکه در مرز کم سابقه!

حباب قابل توجه در بازار سکه

قیمت ربع سکه در بورس کالا با عرضه بازارساز رنج منفی کشید و کاهش پیدا کرد. همزمان با رشد دلار به دلیل سیگنال بازارهای مرزی غربی کشور، حباب سکه در محدوده بسیار بالایی قرار گرفته است که در صورتی که قیمت ارز کاهشی شود می تواند کاهش بیشتری برای قیمت سکه رقم بزند.

پیش بینی قیمت سکه

در شرایط فعلی فعالان بازار معتقدند که در صورتی که قیمت سکه به مرز مقاومتی ۲۴میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برسد و در این محدوده باقی بماند این امر ممکن است زمینه ساز صعود سکه به نیمه کانال مذکور شود.

با این حال اگر اتفاق فوق نیفتد و سکه به سمت ابتدای کانال ۲۴ میلیون تومان عقب نشینی کند ممکن است مانند روز یکشنبه تا سطح ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پایین بیاید.

لابی گری آمریکا علیه دلار تهران /رنج منفی بازار ساز برای ربع سکه

شاه کلید بازار سکه

از نگاه فعالان‌بازار برای اینکه سکه رشد کند لازم است قیمت دلار و قیمت طلا به مسیر صعودی روز گذشته ادامه دهند.بنابراین این دسته از تحلیلگران معتقدند شاه کلید بازار سکه، قیمت دلار است.

سیگنال زلزله ترکیه به بازار ارز و سکه در ایران

در شرایط فعلی دو نگاه متفاوت به قیمت دلار وجود دارد. عده ای از معامله گران می گویند زلزله های پی در پی ترکیه ممکن است بر روی  نرخ دلارتاثیر بگذارد و دلار در تهران صعودی شود.این دسته از معامله گران باور دارند اگر این اتفاق رخ دهد این امر ممکن است قدرت سکه بازان افزایشی را تقویت کند.

از سوی دیگر عده ای دیگر هم می گویند بازارساز اجازه صعود به دلار را نخواهد داد و سکه بازان افزایشی شانس زیادی برای صعود چشمگیر نخواهند داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید