کاهش اشتیاق نوسان گیران در بازار ارز

پیش‌بینی قیمت دلار از مسیر درهم /بازار درجا می زند

کدخبر: ۵۵۴۲۸۲
بازارساز ارزی سعی کرده است، در روزهای اخیر، اشتیاق خرید ارز را برای نوسان گیران کاهش دهد.
پیش‌بینی قیمت دلار از مسیر درهم /بازار درجا می زند

به گزارش اقتصادنیوز ، بازار ارز تهران در روزهای اخیر شاهد درجا زدن قیمت دلار است. بازارساز ارزی سعی کرده است، در روزهای اخیر، اشتیاق خرید ارز را برای نوسان گیران کاهش دهد.

کف‌بینی قیمت دلار/شوک افغانستان به بازار ارز ایران

از نگاه برخی فعالان،  بازارساز برای رسیدن به این خواست، از تاکتیک متفاوت تری سود برد و به جای اینکه اقدام به فشار شدید عرضه در نرخ های پایین کند، سعی کرد با عرضه در نزدیک ترین نرخ به بازار آزاد، امکان سودگیری برای معامله گران را کاهش دهد. 

کاهش اشتیاق نوسان گیران در بازار دلار

در گذشته، فاصله معنی دار بین قیمت فروش ارز در بازار آزاد و نرخ های عرضه بازارساز موجب می شد که بسیاری از معامله گران توجه خود را به سوی دلار معطوف کنند.

با این حال در روزهای اخیر چنین امکانی از بین رفت تا اشتیاق برخی از معامله گران نیز رو به خاموشی برود.

پیش بینی قیمت دلار امروز 

 با توجه به چنین وضعیتی در بازار ارز می توان انتظار داشت که در روز پنج شنبه نیز نوسان معنی داری در بازار رخ ندهد.

با این حال،برخی دیگر از فعالان باور دارند، علی رغم عدم افزایش قیمت دلار، راه انتظاری برای نزول این ارز فراهم نشده است. در واقع بسیاری از معامله گران در روزهای گذشته دست به خرید نزده اند ولی هراس داشتند که در موقعیت فروش قرار بگیرند. 

در شرایط فعلی برخی از معامله گران معتقدند در صورتی که نرح حواله درهم و دلار در بازار های همسایه رشد کند این امر ممکن است تا حدودی طلسم سخت بازار ساز را بشکند و  در نتیجه دلار از منطقه ممنوعه تا حدودی خارج شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید