رصد بازار خودرو؛

اختلاف 400 میلیون تومانی قیمت این خودروها در کارخانه و بازار+ جدول

کدخبر: ۵۵۴۴۹۶
با افزایش افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار خودرو، اختلاف قیمتی خودروها از درب کارخانه تا بازار نیز افزایش یافته‌است. قیمت کارخانه ای خودروهایی همچون دنا معمولی و پژو 207 دنده ای با قیمت بازار 400 میلیون تومان اختلاف دارد.
اختلاف 400 میلیون تومانی قیمت این خودروها در کارخانه و بازار+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین؛ افزایش قیمت خودرو در ماه‌های اخیر موجب شده‌است تا پراید ۱۱۱ که سال‌ها از خط تولید خارج شده‌است به قیمت ۳۰۰ میلیون تومان خرید و فروش شود و قیمت تندر ۹۰ پلاس اتوماتیک از ۸۰۰ میلیون تومان گذر کرد.

افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو همچنین منجر به شکاف قیمتی از درب کارخانه تا بازار شده‌است، خودرو پژو پارس مدل ۱۴۰۱ به قیمت ۱۷۶ میلیون و ۸۷۸ هزار تومان درب کارخانه فروخته می‌شود و به قیمت ۵۶۵ میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود که اختلاف قیمتی بالغ بر ۳۸۸ میلیون و ۱۲۲ هزار تومان است و پژو ۲۰۷ دنده‌ای مدل ۱۴۰۱ نیز به قیمت ۲۳۶ میلیون و ۵۱۲ هزار تومان درب کارخانه فروخته می‌شود و به قیمت ۶۵۰ میلیون تومان در بازار آزاد فروخته می‌شود که اختلاف قیمتی آن بالغ بر ۴۱۳ میلیون و ۴۸۸ هزار تومان است و پژو ۲۰۶ تیپ ۳ مدل ۱۴۰۱ نیز به قیمت ۱۸۱ میلیون و ۵۲۹ هزار تومان درب کارخانه فروخته می‌شود و در بازار آزاد نیز ۵۰۵ میلیون تومان قیمت خورده‌است که اختلاف قیمتی آن بالغ بر ۳۲۳ میلیون و ۴۷۱ هزار تومان است.

در بین خودروهای پراید نیز اختلاف قیمتی از درب کارخانه تا بازار کم نیست، به طوری که اختلاف قیمتی پراید ۱۵۱ مدل ۱۴۰۱ از درب کارخانه تا بازار ۸۸ میلیون و ۱۲۹ هزار تومان است.

در این بین اختلاف قیمتی خودروهای دنا از درب کارخانه تا بازار نیز به نسبت زیاد است، به طوری که دنا پلاس اتوماتیک توربو مدل ۱۴۰۱ درب کارخانه به قیمت ۳۹۸ میلیون و ۳۹۷ هزار تومان فروخته می‌شود و در بازار آزاد ۷۶۰ میلیون تومان قیمت خورده‌است که اختلاف قیمتی ۳۶۱ میلیون و ۶۰۳ هزار تومان است.

در جدول زیر اختلاف قیمتی خودروها از درب کارخانه تا بازار آورده شده‌است:

رکوردداران اختلاف قیمت در کارخانه و بازار/ تفاوت قیمتی نزدیک به نیم‌میلیاردی این خودرو با بازار

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید