رصد بازار خودرو؛

شاسی بلند جذاب تیگو ۸ در راه بازار ایران

کدخبر: ۵۵۴۷۴۷
شاسی بلند چری (فونیکس) تیگو ۸ پرو هیبریدی dpi با پیشرانه ‍‍۱.۵ لیتری نسل چهارم چری و محدوده پیمایش برقی ۸۲ کیلومتر در اواخر فوریه در چین عرضه خواهد شد. این مدل احتمالا در سال آینده در ایران نیز معرفی می شود.
شاسی بلند جذاب تیگو ۸ در راه بازار ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو  ، طول، عرض و ارتفاع چری تیگو ۸ پرو dpi به ترتیب ۴.۷۴ / ۱.۸۶ / ۱.۷۴ متر و فاصله بین دو محور آن ۲.۷ متر است. ارتفاع نسخه پلاگین هیبریدی چری تیگو ۸ ۲ میلیمتر بیشتر از نسخه درون‌سوز است، در حالی که سایر ابعاد بدنه یکسان باقی مانده است. سپر این مدل به رنگ‌های آبی و قرمز موجود است. در نمای پشتی شاهد چراغ عقب سراسری و لوگوی dpi هستیم. کابین این مدل به یک نمایشگر ۲۴.۶ اینچی مجهز شده است. چری تیگو ۸ پرو dpi دو نسخه پنج و هفت صندلی دارد و به نمایشگر هدآپ و سیستم کمک‌راننده سطح ۲ مجهز است.

 تیگو ۸ هیبریدی در راه بازار ایران/ ۸۲ کیلومتر بدون بنزین راه می‌رود

تیگو ۸ پرو dpi دارای یک موتور ۱.۵ لیتری هیبریدی با توان ۱۵۴ اسب بخار است. حداکثر سرعت این مدل ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. این خودرو از موتورهای دوگانه سنکرون مغناطیسی دائمی بهره می‌برد. حداکثر توان این موتورها به ترتیب ۵۵ و ۷۰ کیلووات است. همچنین حداکثر گشتاور آن‌ها ۱۶۰ و ۱۵۵ نیوتن متر برآورد می‌شود.

نبرد چری تیگو ۸ پرو با بی وای دی سانگ پلاس

چری تیگو ۸ پرو dpi با قیمت اولیه ۲۵۷۰۰ دلار عرضه خواهد شد. در بازار چین، پرفروش‌ترین شاسی بلند پلاگین هیبریدی در این بازه قیمتی، بی وای دی سانگ پلاس dmi با قیمت اولیه ۲۲۸۰۰ دلار است. طی سال ۲۰۲۲، در حدود ۱۲۰۵۰۰ دستگاه از نسخه بنزینی چری تیگو ۸ پرو در چین به فروش رسید. در همین مدت، ۳۸۸۰۴۸ دستگاه بی وای دی سانگ پلاس dmi در چین فروخته شده بود.

چری در سال ۲۰۲۲ با افزایش ۲۸ درصدی نسبت به سال قبل ۱۲۳۲۷۲۷ خودرو به فروش رساند که ۴۵۱۳۳۷ دستگاه از آن‌ها در خارج از چین فروخته شدند. فروش مدل‌های برقی با افزایش ۱۱۲.۹ درصدی به ۲۳۲۸۱۴ دستگاه رسیده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید