پشت پرده هجوم خریداران به بازار سکه

قیمت سکه عقب‌نشینی می‌کند؟/پیام فرزین به بازار سکه 24 بهمن

کدخبر: ۵۵۴۹۵۷
اقتصادنیوز:سکه بازان می گویند در صورتی که نرخ دلار پایین بیاید قیمت سکه هم از مرز مقاومتی ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سمت ابتدای مرز ۲۵ میلیون تومان بر می گردد.
قیمت سکه عقب‌نشینی می‌کند؟/پیام فرزین به بازار سکه 24 بهمن

به گزارش اقتصادنیوز، قیمت سکه امامی در معاملات نقدی روز یکشنبه ۲۳ بهمن وارد کانال ۲۵ میلیون تومان شد تا  در نزدیکی‌‌‌های سقف تاریخی خود معامله شود.

قیمت دلار، بازار سکه را بهم ریخت/ هجوم خریداران به بازار سکه

از نگاه فعالان بازار سکه، افزایش قیمت دلار، مهم‌ترین عاملی بود که باعث هجوم خریداران به بازار سکه شد.

قیمت طلا و سکه سقف نزد /5 سیگنال منفی به دلار

ناخدا دوباره به تلویزیون آمد

همزمان با نوسانات افزایشی بازار ارز و سکه محمد رضا فرزین، سکاندار بانک مرکزی برای سومین بار از زمان آغاز ریاستش به تلویزیون آمد. عده ای از معامله گران می گفتند ناخدا دوباره به تلویزیون آمد.

سیگنال بانک مرکزی به بازار ارز و سکه

فرزین دوباره وعده داد: قیمت ها را کاهشی می دهیم. رئیس کل بانک مرکزی از راه‌اندازی مرکز مبادله ارز و طلا در اوایل هفته آینده خبر داد و فزود: گفته بودم این بازار نیمه اول بهمن ماه راه اندازی می شود اما متاسفانه به دلیل مشکلات زیرساختی هنوز این مرکز راه اندازی نشده است اما تلاش می کنیم تا اوایل هفته آینده مرکز مبادله ارز و طلا افتتاح شود.

فرزین همچنین تاکید کرد: برای روز دوشنبه عرضه‌های جدیدتری خواهیم داشت و هم در عراق و هم در ترکیه، ارزهای جدیدتری را عرضه خواهیم کرد.

رئیس کل بانک مرکزی در پایان گفت: تلاش ما این است که تقاضا در بازار آزاد کاهش پیدا کند. مرکز مبادله را راه‌اندازی می‌کنیم که تمام نیازهای رسمی کشور در آن ارائه شود. بنابراین این که افرادی کار دیگری کنند، مصداق پولشویی است و قطعاً با آنها برخورد می‌کنیم.

معامله گران دیشب می گفتند بخشی از وعده های فرزین تکراری است  اما اگر نرخ دلار در روز جاری تحت تاثیر سومین گفتگوی تلویزیونی فرزین قرار بگیرد و اصلاح شود این امر ممکن است موجب شود سکه بازان از موقعیت دیروز خود فاصله بگیرند و به تبع آن قیمت سکه نیز اصلاح شود.

پیش بینی قیمت سکه امروز

سکه بازان می گفتند در صورتی که نرخ دلار پایین بیاید قیمت سکه هم از مرز مقاومتی ۲۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به سمت ابتدای مرز ۲۵ میلیون تومان بر می گردد.

با این حال اگر بازیگران ارزی تهران بار دیگر تحت تاثیر افزایش قیمت دلار در هرات و نرخ حواله درهم قرار بگیرند شانس کاهشی های بازار سکه تضعیف خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید