دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام /افزایش نرخ ریزش بورس

کدخبر: ۵۵۵۵۹۵
روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت 13 هزار و 166 واحدی -معادل 86 صدم درصد- به رقم یک میلیون و 524 هزار و 795 واحد رسید.
دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام /افزایش نرخ ریزش بورس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در روز چهارشنبه شاخص کل بورس تهران ریزش بیشتری را نسبت به روزهای پیش پشت سر گذاشت و در نهایت بیش از 13هزار واحد پائین‌تر از روز سه‌شنبه ایستاد.

روز چهارشنبه شاخص کل بورس از ابتدای معاملات روند نزولی پیدا کرد و در پایان معاملات شاخص کل بورس با افت 13 هزار و 166 واحدی -معادل 86 صدم درصد- به رقم یک میلیون و 524 هزار و 795 واحد رسید.

امروز شاخص کل هم‌وزن نیز در پایان معاملات 4 هزار و 606 واحد نسبت به روز سه‌شنبه پائین آمد و در رقم 474 هزار و 782 واحد ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس با کاهش 116 واحدی به سطح 19 هزار و 913 واحد افت کرد.  شاخص کل هم وزن  فرابورس  نیز 614 واحد ریزش کرد و به رقم 848 هزار و 695 واحد رسیده است. 

بورس

دو سمت صعودی و نزولی بازار سهام

در پایان معاملات ‌روز چهارشنبه، 180 نماد رشد قیمت داشتند و 467 نماد کاهش قیمت داشتند. به عبارت دیگر، 28 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 72 درصد بازار افت قیمت داشتند. 

خروج پول حقیقی از بورس

امروز ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار برای هجدهمین روز متوالی منفی بود و 359 میلیارد تومان پول حقیقی از بورس خارج شد.

در معاملات روز چهارشنبه بیشترین خروج پول حقیقی به سهام فولاد (شرکت فولاد مبارکه) اختصاص داشت که ارزش تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی آن 21 میلیارد تومان بود. 

فملی دومین رتبه خروج را داشت و پس از آن، نمادهای شستا، ذوب و بپاس بیشترین خروج پول حقیقی را داشتند. 

در سوی دیگر، غدانه بیشترین ورود پول حقیقی را ثبت کرد و نمادهای فزر، وسینا و سصفها در رتبه‌های بعدی بودند.

لیدرهای بازار

امروز نمادهای کگل، فارس و میدکو بیشترین تأثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند و فملی و خساپا -که پس از بازگشایی 5 درصد ریزش کرد- در رتبه‌های بعدی بودند. در مقابل نمادهای وسینا، دانا و اتکام بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

در  فرابورس  نیز نمادهای آریا، شگویا و بپاس بیشترین تأثیر کاهنده را بر شاخص کل  فرابورس  گذاشتند و نمادهای فغدیر، گوهران و کگهر بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند.

در بین نمادهای پرتراکنش بورس امروز نیز اردستان بیشترین تراکنش را داشت و شستا و خگستر در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند. در فرابورس نیز نمادهای دی، غدانه و فروژ پرتراکنش‌ترین نمادها بودند.

عرضه و تقاضای بورس

در معاملات چهارشنبه، 63 نماد صف خرید داشتند و 81 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید با افت 21 درصدی به 132 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز 2 درصد کاهش یافت و 597 میلیارد تومان بود.

در پایان معاملات نماد فغدیر (شرکت آهن و فولاد غدیر ایرانیان) با صف خرید 8 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از فغدیر، نمادهای ثرود (شرکت سرمایه گذاری مسکن زاینده رود) و شلعاب (شرکت لعابیران) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد وآذر اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 12 میلیارد تومان بود. پس از وآذر، نمادهای دزهراوی، فمراد، خوساز و زپارس بیشترین صف فروش را داشتند.

 ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به 9 هزار و 394 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار ثانویه 2 هزار و 898 میلیارد تومان بود که 31 درصد از ارزش کل معاملات بازار را در این روز شامل می شود.

ارزش معاملات خرد سهام نیز باز هم ریزش کرد و با کاهش 6 درصدی به نسبت روز گذشته به رقم 3 هزار و 431 میلیارد تومان رسید. 

در معاملات امروز نماد غدانه (شرکت پنبه و دانه‌های روغنی خراسان) بیشترین ارزش معاملات بازار سهام را به خود اختصاص داد که ارزش معاملات آن 105 میلیارد تومان بود. 

پس از غدانه، غدیس بیشترین ارزش معاملات را داشت و نماد خگستر رتبه سوم بیشترین ارزش معاملات را به خود اختصاص داد و پس از آن نمادهای حفارس و وسینا در رتبه‌های بعدی بیشترین ارزش معاملات قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات امروز نیز شستا با تعداد 410 میلیون و 556 هزار و 590 سهم در صدر قرار گرفته است. دی در رتبه دوم بیشترین حجم معاملات بازار قرار گرفت و رتبه سوم به کرمان تعلق داشت. دو نماد فاذر و وبصادر در رتبه‌های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار قرار داشتند. 

بورس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید