بارش های اخیر به معنی ورود به "تر سالی" نیست

کدخبر: ۵۵۶۱۵۰
اقتصادنیوز: بارش‌‌‌های اخیر دقیقا چه اثری بر کشاورزی و مصارف سطحی کشور گذاشته‌‌‌اند؟‌‌‌
بارش های اخیر به معنی ورود به "تر سالی" نیست

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه دنیای اقتصاد نوشت:به گفته کارشناسان حوزه آب، بارش‌‌‌های اخیر که به صورت برف و باران پراکنده بودند، خیالمان را تا حداقل شهریورماه آسوده خواهد کرد؛ اما ثبات وضعیت مساعد، به تداوم این بارش‌ها در فصل بهار بستگی خواهد داشت.

تضمینی وجود ندارد که پس از بهمن‌ماه، بارش‌‌‌ها همین گونه ادامه یابند. به همین دلیل سیاستگذار نباید به بارش‌‌‌های بیش از نرمال بهمن‌ماه دلخوش باشد و لازم است تدابیری که پیش از این برای خشکسالی اندیشیده شده، از سر گرفته شود. تجربه تاریخی ما نیز شاهد و گواه این گزاره است. فروردین‌ماه سال ۹۸ بود که سیلاب در برخی استان‌‌‌های کشور جاری و موجب تحمیل خساراتی شد؛ اما سیل در آن سال موجب بهبود شرایط آبی کشور نشد و در نهایت کشور به وضعیت بحرانی در حوزه آب رسید.

به هرحال و حتی با وجود اظهار امیدواری برخی کارشناسان در کوتاه‌مدت، آنان معتقدند کمبود آب در کشور همچنان جبران‌نشده است. از سوی دیگر آنان هنوز هم دسترسی چندانی به آمار روان‌آب‌‌‌ها ندارند. در آن سوی سکه نیز برخی دیگر از کارشناسان نگرانی‌های جدیدی نظیر تغییرات اقلیمی در آب‌وهوای ایران دارند. این نگرانی، نشات‌گرفته از بارش برف در روزهایی است که انتظار این بارش بسیار کم بوده و هوا گرم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید