استارت‌آپی که به کمک محیط زیست آمد

خشک‌شویی سبز و بدون آلودگی

کدخبر: ۵۵۶۲۹۳
Presso یک استارت‌آپ مستقر در آتلانتا است که چیزی شبیه به یک دستگاه خودکار برای تمیز کردن خشک اختراع کرد، اما روند آن کمی متفاوت است.
خشک‌شویی سبز و بدون آلودگی

براساس گزارش اقتصادنیوز، خشک‌شویی نه تنها برای مصرف کنندگان هزینه بر است، بلکه برای محیط زیست نیز پرهزینه است. مواد شیمیایی سمی می تواند در هوا پخش شود و روی لباس باقی بماند. استفاده زیاد آن از پلاستیک در اطراف هر لباس تمیز شده، و همچنین حمل و نقل لباس به و از تأسیسات نظافت، از طریق انتشار کربن به گرمایش جهانی کمک می کند.

در حالی که برخی از خشکشویی های صنعتی مواد شیمیایی سبزتر(بهتر برای محیط زیست) را انتخاب می کنند، برخی دیگر به دنبال تغییر کل مدل کسب و کار هستند.

Presso  یک استارت‌آپ مستقر در آتلانتا است که چیزی شبیه به یک دستگاه خودکار برای خشکشویی اختراع کرد، اما روند آن کمی متفاوت است.

نیشانت جین، مدیرعامل Presso گفت: «ما در واقع یک فرآیند کاملا جدید مراقبت از لباس را از ابتدا با مایع پاک کننده ارگانیک قابل کود شدن اختراع کردیم، و همچنین روش‌های جدیدی برای کشش و فشار دادن لباس ها استفاده کردیم.»

ابتدا کاربر یک تکه لباس را در دستگاه پرسو قرار می دهد و سپس اطلاعات مربوط به پارچه و اندازه آن را وارد می کند. با این حال، این فرآیند تنها چند دقیقه طول می‌کشد و بسته به نوع لباس، می‌تواند تا 80 درصد کمتر از خشکشویی سنتی هزینه داشته باشد.

به گفته این شرکت، در طول مسیر، هفت برابر کمتر آب و سه برابر برق کمتری نسبت به خدمات خشکشویی و خشکشویی سنتی مصرف می کند. همچنین حمل و نقل به یک مرکز تمیز کردن را حذف می کند. و همه اینها ردپای کربن مراقبت از لباس را تا 93 درصد کاهش می دهد.

Screen Shot 1401-11-30 at 15.55.55

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید