بورس امروز به کدام سمت می رود؟/ پیش بینی بازار سهام در اولین روز اسفند 1401

کدخبر: ۵۵۶۴۲۷
معامله گران درباره اثر منفی بازگشایی نماد خودرو نگرانند. در مقابل گزارش‌ها حاکی از تقاضای بالا در بازارهای ارز و سکه و طلا است. به نظر می‌رسد بخشی از پول حقیقی خروجی از بازار سهام در یک ماه اخیر روانه بازارهای موازی شده است. اگر امروز روند خروج پول حقیقی افزایشی شود می‌تواند موجب ریزش قیمت‌ها شود.
بورس امروز به کدام سمت می رود؟/ پیش بینی بازار سهام در اولین روز اسفند 1401

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، بورسی‌ها در شرایطی به استقبال معاملات روز دوشنبه می‌روند که روز یکشنبه شاخص‌های  بازار سهام  رشد کردند. برای  پیش بینی  بورس  امروز  –دوشنبه یک اسفند- به روند بازار سهام در روز کاری گذشته نگاه می‌کنیم. روز یکشنبه شاخص کل 8 هزار و 610 واحد رشد کرد و شاخص کل هم‌وزن هزار و 941 واحد صعود کرد. همچنین  شاخص کل  فرابورس  129 واحد بالا آمد و  شاخص هم وزن  فرابورس رشد 441 واحدی داشت. 

در پایان معاملات ‌روز یکشنبه، 333 نماد رشد قیمت داشتند و قیمت سهام 317 نماد کاهش یافت، به عبارت دیگر، 51 درصد بازار رشد قیمت داشتند و 49 درصد بازار افت قیمت داشتند.

بیشترین افزایش قیمت

روز یکشنبه در بورس شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت)، شرکت‌ شیر پاستوریزه پگاه اصفهان (غشصفا) و شرکت  فولاد  آلیاژی ایران (فولاژ) بیشترین افزایش قیمت را ثبت کردند. در  فرابورس  نیز شرکت  سرمایه گذاری مسکن  زاینده رود (ثرود)، شرکت رایان هم افزا (رافزا) و شرکت شیر پاستوریزه پگاه گیلان (غگیلا) بیشترین افزایش قیمت را داشتند.

بیشترین کاهش قیمت 

در بورس نمادهای خزامیا (شرکت زامیاد)، داسوه (شرکت داروسازی اسوه) و زپارس (شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس) در روز یکشنبه بیشترین کاهش قیمت بازار را داشتند و در معاملات فرابورس شرکت مبین وان کیش (اوان)، شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان (زگلدشت) و شرکت پاکدیس (غدیس) بیشترین کاهش قیمت را داشتند.

عرضه و تقاضای بازار

در پایان معاملات یکشنبه، 35 نماد صف خرید داشتند و 19 نماد با صف فروش مواجه بودند. ارزش صف‌های خرید در پایان معاملات به 192 میلیارد تومان رسید و ارزش صف‌های فروش نیز در زمان بسته شدن معاملات 55 میلیارد تومان بود.

پیش بینی بورس

در پایان معاملات نماد زاگرس (شرکت پتروشیمی زاگرس) با صف خرید 41 میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای پایانی بازار قرار گرفت. پس از زاگرس، نمادهای حفارس (شرکت حمل و نقل بین المللی خلیج فارس) و ذوب (شرکت ذوب آهن اصفهان) بیشترین صف خرید را داشتند. 

در سوی دیگر در پایان معاملات بیشترین صف فروش به نماد غدانه اختصاص داشت که ارزش صف فروش آن 24 میلیارد تومان بود. پس از غدانه، نمادهای پدرخش، فلامی، خوساز و میهن بیشترین صف فروش را داشتند.

پیش بینی بورس

 پیش بینی بورس امروز 

معاملات دیروز  بورس تهران  با مازاد تقاضا به پایان رسید. تقاضای حقوقی رشد کرد و پول حقیقی‌ها نیز به سوی نمادهای فولاد، ذوب، زاگرس، فزر، وپاسار، حآفرین و فولاژ شد.

 شاخص کل بورس تهران پس از دو روز بار دیگر رشد کرد و تا سطح یک میلیون و 533 هزار واحد بالا آمد. در روزی که 51 درصد نمادها سبزپوش بودند، فولاد، فملی، فخوز، نوری، شستا، حکشتی، فولاژ و شتران بیشترین اثر مثبت را بر شاخص داشتند. 

اما برای نوزدهمین روز پی در پی روند خروج  پول حقیقی  تکرار شد. دیروز 274 میلیارد تومان سرمایه حقیقی خارج شد که نسبت به روز چهارشنبه 24 درصد کمتر شده است. بیشترین خروج سرمایه حقیقی نیز به نمادهای وساخت، فملی، خزامیا، شستا، شپنا، شبندر، حفارس، بپاس، شتران، وغدیر و وتجارت اختصاص داشت. 

در میان صنایع نیز گروه پالایشی‌ها (فراورده‌های نفتی و کک) بیشترین تغییر مالکیت حقیقی به حقوقی را داشت و  گروه فلزات اساسی  بیشترین  ورود پول حقیقی  را ثبت کرد. 

علاوه بر کاهش خروج پول حقیقی،  ارزش معاملات  خرد نیز به سطح 4 هزار و 156 میلیارد تومان صعود کرد که بیشترین رقم در 5 روز کاری اخیر است. 

بنابراین با روندی که بازار در روز گذشته داشت، به نظر می‌رسد امروز نیز معاملات بازار با رشد شاخص‌ها آغاز شود.   

با این حال معامله گران درباره اثر منفی بازگشایی نماد خودرو نگرانند. در مقابل گزارش‌ها حاکی از تقاضای بالا در بازارهای ارز و سکه و طلا است. به نظر می‌رسد بخشی از پول حقیقی خروجی از بازار سهام در یک ماه اخیر روانه بازارهای موازی شده است. اگر امروز روند خروج پول حقیقی افزایشی شود می‌تواند موجب ریزش قیمت‌ها شود. 

پیش بینی بورس

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید