رییس سازمان غذا و دارو خبر داد؛

میزان مطالبات حوزه دارو از بیمه‌ها اعلام شد

کدخبر: ۵۵۷۰۴۰
اقتصادنیوز: رییس سازمان غذا و دارو گفت: مطالبات بیمارستانها در حوزه دارو از سازمان‌های بیمه‌گر اکنون به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.
میزان مطالبات حوزه دارو از بیمه‌ها اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سید حیدر محمدی در اجلاس روسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور در مجتمع شهدای مدافع سلامت مشهد، اظهار کرد: مطالبات بیمارستانها در حوزه دارو از سازمان‌های بیمه‌گر اکنون به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده است.

اظهارات مهم وزیر اقتصاد درباره نرخ ارز

رییس سازمان غذا و دارو افزود: سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از مطالبات بیمارستانها در حوزه دارو سهم بیمه تامین اجتماعی و چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان دیگر سهم بیمه سلامت و مابقی هم سهم نیروهای مسلح است.

وی اظهار امیدواری کرد که ۷۰ درصد مطالبات وزارت بهداشت از بیمه ها تا پایان سال جاری پرداخت شود.

رییس سازمان غذا و دارو بیان کرد: طبق قانون ۷۰ درصد داروها و سرم‌های تولیدی باید برای بیمارستانها و مراکز درمانی دولتی اختصاص یابد و ۳۰ درصد دیگر در اختیار مراکز خصوصی قرار گیرد.

وی گفت: اگر سرم در داروخانه و بیمارستان دولتی تکمیل بود مشکلی در تخصیص آن به داروخانه و بیمارستان خصوصی وجود ندارد.

محمدی اظهار داشت: در حال حاضر در خصوص داروهای بیهوشی و مسکن مشکلی نداریم و به میزان کافی موجود است و مشکل کمبود دارویی تا حدود زیادی برطرف شده است.

رییس سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه امکان جابه‌جایی دارو از یک استان به استانی دیگر وجود دارد، گفت: از استان‌هایی که داروی مازاد دارند، تقاضا می شود که آن دارو را جابه‌جا کنند تا نیاز استانهای دیگر تامین شود.

 

توسعه خوابگاه‌های متاهلی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت است

عباس شیراوژن نیز در این اجلاس گفت: توسعه خوابگاه‌های متاهلی از مهمترین برنامه‌های وزارت بهداشت بوده و در کنار آن بر استفاده بیش از پیش از ظرفیت مشاوران در خوابگاه‌های دانشجویی بهره می گیریم.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تقویت ارتباط خانواده و دانشگاه به عنوان نهاد اجتماعی، اقناع معاونین آموزشی جهت موافقت به درخواست مهمانی دانشجویان متاهل و زمینه سازی جهت گسترش ازدواج دانشجویی از دیگر برنامه های معاونت دانشجویی وزارت بهداشت در راستای حمایت از جوانی جمعیت محسوب می شود.

وی با تاکید بر تقویت انگیزه های تشکل های انقلابی برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ادامه داد: ایجاد جریان گفتمان سازی غیرت دینی، احیاء و هویت بخشی به جوانان از دیگر مواردی است که باید در محیط دانشگاه مورد توجه قرار گیرد.

معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: غنی سازی اوقات فراغت دانشجویان از جمله راهبردهایی است که می توان با معرفی کتاب ها و محصولات مناسب فرهنگی در محیط دانشگاه نسبت به آن اقدام کرد.

 

طرح تحول سلامت در دولت سیزدهم

سعید کریمی نیز در این اجلاس گفت: ما در دولت سیزدهم پیگیر اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت در حوزه درمان هستیم.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی  افزود: از تمامی معاونان درمان دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی تقاضا داریم که موارد مرتبط با ثبت سیستمی بیمه‌ها در حوزه درمان را به‌ درستی و به‌ موقع داشته باشند تا در بحث فرانشیزها و هزینه دریافتی از سوی بیمه‌ها با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: سقف ۱۰ درصدی مالیات پزشکان و اعضای هیات علمی و عدم افزایش آن پیگیری شده و در کنار آن بر اجرای هرچه بهتر طرح تحول سلامت در حوزه درمان تاکید می شود.

کریمی حمایت‌های لازم در موضوعات مختلف از جمله افزایش و جوانی جمعیت همچون درمان ناباروری، زایمان طبیعی رایگان، پرداخت پاداش کرونا، اعتبارات مرتبط با حق پیوند و بیماران خاص و صعب‌العلاج را مورد تاکید قرار دارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص نسخه نویسی الکترونیک اظهار داشت: باید مراقبت نمود تا در نسخه نویسی الکترونیک از سوی بیمه‌ها دچار کسورات نشویم و ارسال نسخ به بیمه‌ها در زمان مقرر و بدون تاخیر انجام شود

 

مولدسازی فرصتی مغتنم برای حوزه سلامت است

بهروز رحیمی نیز در این اجلاس از مصوبه مولدسازی به عنوان فرصتی مغتنم برای حوزه سلامت یاد کرد و گفت: ۲ دستگاه اجرایی مجوز دارند تا مدت ۲ سال بدون هیچگونه محدودیتی از منابع و اعتبارات تخصیص یافته استفاده کنند که یکی از آنها وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیگری وزارت آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: ستاد مولدسازی به‌زودی در وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به اجرای طرح تعالی و اعتلای سلامت از جمله مهمترین اقدامات وزارت بهداشت گفت: تخصیص اعتبار ردیف تغذیه دانشجویان برای نخستین بار، طرحهای دارویار و پزشکی خانواده و همچنین بودجه ویژه درمان اتباع بیگانه و تبدیل وضعیت شدن ۶۷ هزار نفر از پرسنل با قانون ایثارگری در کشور از جمله اقدامات دیگر به شمار می رود.

وی با اشاره به رشد ۴۲ درصدی بودجه وزارت بهداشت گفت: در بحث بودجه با وجود حمایت‌های لازم، در موضوعاتی مانند فرزندآوری و افزایش جمعیت داشته ایم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید