بررسی قیمت سکه و نیم سکه در کانون صرافان

افزایش قیمت دلار و درهم در بازار مبادله /بازار چشم انتظار یک سفر!

کدخبر: ۵۵۸۲۹۹
قیمت دلار توافقی تا پایان وقت دیروز در سایت کانون صرافان با نرخ کمتر از 52 هزار تومان و در محدوده 51 هزار و 970 تومان معامله شد اما از صبح امروز (سه‌شنبه، 9 اسفند) از مرز 54 تومان برای نرخ فروش عبور کرده است.
 افزایش قیمت دلار و درهم در بازار مبادله  /بازار چشم انتظار یک سفر!

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار ، یورو و نرخ درهم در بازار مبادله ارز و طلا امروز سه شنبه 9 اسفند ماه در مقایسه با روز قبل بالا رفت. 

افزایش قیمت دلار ، یورو و درهم در بازار مبادله ارز و طلا

روز گذشته نرخ دلار در مرکز مبادله ارز و طلا  در محدوده 43 هزار و 92 تومان به کار خود پایان داد  و بیش از 400 تومان نسبت به روز یکشنبه افزایش را ثبت کرد.

 قیمت اسکناس آمریکایی امروز در این مرکز به 43 هزار و 337 تومان رسید. این قیمت در مقایسه با روز دوشنبه نزدیک به 250 تومان رشد را نشان می دهد.

دلار مبادله ای در روز افتتاح مرکز مبادله یعنی 2 اسفند  در محدوده 41 هزار و 549 تومان قرار داشت و در یک هفته اخیر نزدیک به 1 هزار و 800 تومان  افزایش را ثبت کرده است. 

با این حال  قیمت‌های درج‌شده در مرکز مبادله بسیار پایین‌تر از  قیمت دلار  توافقی و  بازار آزاد  است.

از دیروز (8 اسفند) تابلوهای مربوط به قیمت یورو و قیمت  درهم امارات  نیز به مرکز مبادله اضافه شد. هم‌اکنون در سایت این مرکز  قیمت یورو  حدود 45 هزار و 890 تومان و  قیمت درهم امارات  نیز 11 هزار و 800 تومان درج شده است.

با توجه به نرخ‌های دیروز این دو ارز در مرکز مبادله،  قیمت یورو  437 تومان و  قیمت درهم  نیز حدود 67 تومان نسبت به دیروز افزایش داشته است.

نرخ‌های حواله‌های دلار، یورو و درهم نیز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران به ترتیب 376,846 ریال، 399,042 ریال و 102,613 ریال است.

  قیمت دلار  توافقی تا پایان وقت دیروز در سایت کانون صرافان با نرخ کمتر از 52 هزار تومان و در محدوده 51 هزار و 970 تومان معامله شد  اما از صبح امروز (سه‌شنبه، 9 اسفند) با افزایشی چشمگیر از مرز 54 تومان برای نرخ فروش عبور کرده است.

امروز در حوالی ساعت 12:00 ظهر  سایت کانون صرافان ایرانیان میانگین  قیمت دلار  توافقی برای خرید را 53 هزار و 513 تومان اعلام کرد.

طبق سایت مذکور قیمت دلار توافقی در ساعت13:13 دقیقه 53 هزارو 465 تومان بود. 

قیمت‌های کنونی از افزایش حدودا 2 هزار تومانی قیمت دلار توافقی در صرافی‌ها در نیمه اول امروز حکایت دارد.

در حال حاضر میانگین قیمت یوروی توافقی 56 هزار و 273 تومان و  قیمت درهم امارات  توافقی نیز 14 هزار و 408 تومان در سایت کانون صرافان درج شده است.

بعد از گذشت یک ماه از توقف خرید و فروش توافقی ارز در صرافی‌ها، بانک مرکزی مقرر کرد که از روز ششم اسفند خرید و فروش توافقی ارز از سر گرفته شود.

یک سفر زیر ذره بین بازار دلار 

در شرایط فعلی عده ای از معامله گران دلار  باور دارند سفر گروسی می‌تواند شروع کاهشی بازار باشد اما فاکتور مهم را نتیجه سفر می‌دانند. در واقع عنصر مذاکرات و سیاست خارجی کماکان حکم ترمز انتظاری را دارد.

تحلیگران سیاسی و اقتصادی باور دارند اگر در تهران توافق شود و ایران  به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اجازه بازرسی های بیشتر را بدهد  به احتمال زیاد ۱۵ اسفند قطعنامه ای تصویب نخواهد شد و مکانیزم ماشه فعلا فعال نمی شود . 

شش روز دیگر موعد گزارش مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در خصوص برنامه هسته ای ایران است و تا آن روز باید چندین نکته از جمله پاسخ ایران به ابهامات فعالیت های قدیمی که هنوز پرونده باز دارد روشن شود 

محتمل ترین سناریو این است که ایران به جای چنین پاسخی ،  با تعدد بازرسی‌‌‌ها از نطنز و فردو موافقت کند و از آتشین شدن بیشتر تنش ها جلوگیری نماید 

به عقیده فعالان اگر هیچ همکاری و توافقی صورت نگیرد صدور قطعنامه‌‌‌ای در نشست شورای حکام و ضرب‌‌‌الاجل برای ایران تقریبا قطعی است 

بنابراین می توان گفت اتفاقات بسیار مهم شش روز آینده ، تعیین کننده نوسانات بازار و شرایط سیاسی کشور خواهد بود.

قیمت سکه و نیم سکه در کانون صرافان 

 میانگین  قیمت سکه امامی  اعلام‌شده توسط کانون صرافان در زمان نوشتن این گزارش 31 میلیون و 660 هزار تومان بود.

البته ساعتی قبل از نگارش گزارش 32 میلیون و 130 هزار تومان اعلام شده بود و قیمت نیم سکه و قیمت ربع سکه  نیز بطور میانگین به ترتیب حدود 17 میلیون و 85 هزار تومان و 10 میلیون و 970 هزار تومان درج شده است.

قیمت سکه بورسی امروز 

قیمت سکه بورسی امروز در محدوده 31 میلیون و 330 هار تومان به فروش رسید. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید