پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 اسفند

کدخبر: ۵۵۸۵۰۸
شماری از فعالان بازار ارز معتقدند در صورتی که امروز بازارساز، فروش از نرخ‌های بالا را ادامه دهد، قیمت دلار به افت ادامه خواهد داد؛ البته بازارساز باید فکری هم به حال درهم امارات کند.
پیش بینی قیمت دلار امروز چهارشنبه 10 اسفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، دیشب اتفاق عجیبی در بازار غیررسمی دلار رخ داد. اسکناس آمریکایی که در عمده روزهای اسفند در مسیر افزایشی حرکت کرده بود، سه‌شنبه شب با فشار فروش مواجه شد و این عامل،  قیمت دلار  را به طور قابل توجهی در فاز نزولی قرار داد. 

بخشی از فعالان باور دارند که بازارساز ارزی روز سه‌شنبه با بالا کشیدن نرخ فروش ارز توافقی، زمینه‌ساز خروج تقاضای آربیتراژی از بازار شد. در کنار این، بالا رفتن نرخ فروش ارز توافقی موجب شد که صرافی‌ها برای فروش دلار تشویق شوند.  

در این میان، برخی تحلیلگران ارزی معتقدند که  قیمت دلار  اوایل اسفند رشد سنگینی را تجربه کرد و معامله‌گران در دو روز اخیر از ادامه رشد قیمت‌ها ناامید شده‌اند تا به یکباره بخشی از آنها تصمیم بگیرند که از بخشی از خریدهای قبلی خود سودگیری کنند.

شماری از فعالان باور دارند در صورتی که بازارساز در روز جاری، فروش از نرخ‌های بالا را ادامه دهد،  قیمت دلار  به افت ادامه خواهد داد. با این حال، بخشی دیگر از فعالان معتقدند که افت  قیمت دلار  نیاز به کاهش معنادار نرخ حواله  درهم امارات  دارد. دیروز بعدازظهر برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند که درهم در مرز 16 هزار تومان خرید و فروش شده است. آنها مدعی هستند با این سطح از  قیمت درهم  امارات، دشوار است که دلار به افت قیمت ادامه دهد و بازارساز باید فکری به حال  قیمت درهم  کند. 

با توجه به اختیارات بانک مرکزی اگر روند برگشت ارز به قلمرو اقتصادی سرعت بگیرد، شاید درهم دچار لغزش بیشتری شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید