قیمت طلا پرواز کرد / چه چشم‌اندازی پیش روی فلز زرد است؟

کدخبر: ۵۵۸۶۶۷
اقتصادنیوز: همسو با انتشار داده‌های اقتصادی چین، ارزش دلار در سبد ارزهای جهانی کاهش یافت و تقاضا برای طلا را بالا برد، همان‌طور که روند قیمت طلا در بازارهای جهانی افزایشی شد اما خطر افزایش نرخ بهره کماکان این فلز زرد را تهدید می‌کند.
قیمت طلا پرواز کرد / چه چشم‌اندازی پیش روی فلز زرد است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، در لحظه نگارش این خبر هر اونس طلا در بازار جهانی ۹ دلار و ۲۵ سنت گران شده‌است و هزار و ۸۳۴ دلار و ۹۳ سنت قیمت خورده‌است که رشد ۰.۵۲ درصدی است.

مصوبه مهم مجلس برای نرخ ارز

دلار آمریکا در حالی در راه از دست دادن ارزش خود است که این ارز در فوریه رشد ۳ درصدی را تجربه کرده بود؛ در حال حاضر شاخص دلار آمریکا ۰.۶ درصد از ارزش خود را از دست داده‌است. پس از ارائه داده‌های خوشبینانه از اقتصاد چین، فعالان بازار به آینده این غول اقتصادی امیدوار شدند که در نتیجه آن رشد دلار معکوس شده‌است و دارایی‌های پرریسک مانند طلا تقویت شده‌اند.

آمارهای ارائه شده حاکی از آن است که فعالیت های تولیدی چین در فوریه با سریع ترین سرعت در بیش از یک دهه گذشته گسترش یافته‌است. تقاضای فیزیکی طلا در این مرکز کلیدی امسال با کاهش محدودیت‌های کرونا، افزایش یافته است.

جهش قیمت طلا رقم خورد/ چه چشم‌اندازی پیش روی فلز زرد است؟

سطح پشتیبانی طلا در حال حاضر هزار و ۸۰۸ دلار است که در نتیجه فروش خوب آن تعیین شده‌است و به نظر می‌رسد که بازار طلا در آستانه رسیدنبه ثبات است اما این ثبات ممکن است تحت تاثیر داده‌های تورمی ایلات متحده آمریکا به هم بخورد. اگرچه طلا به طور سنتی یک پوشش تورمی در نظر گرفته می‌شود، اما نرخ‌های بهره بالاتر برای مهار تورم، اشتها متقاضیان را برای خرید شمش کاهش می‌دهد.

در فوریه طلا بدترین ماه خود از ژوئن ۲۰۲۱ را ثبت کرد، این عملکرد بد در نتیجه مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ایالات متحده از بازار کار ثبت شد که نشان می‌داد، آمریکا باید اجرای سیاست‌های مقاومتی در حوزه اقتصادی را برای مهار تورم ادامه دهد. معامله گران انتظار دارند که نرخ هدف فدرال رزرو در سپتامبر به ۵.۴۱۵% برسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۴ درصد افزایش به ۲۱.۰۰ دلار در هر اونس رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد افزایش به ۱۴۲۷.۴۶ دلار رسید. پلاتین با ۰.۵ درصد افزایش به ۹۵۶.۷۶ دلار رسید، پس از آن که بالاترین سطح بیش از دو هفته گذشته خود را به ۹۶۶.۴۶ دلار رساند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید