گزارش اقتصادنیوز از آخرین تحولات بازار طلا و ارز پایتخت

نزول همزمان قیمت دلار و درهم / سکه تغییر کانال داد

کدخبر: ۵۵۸۵۸۳
اقتصادنیوز: قیمت سکه در بورس کالا که روز گذشته در کانال 30 میلیون تومان قرار داشت امروز به کانال 29 میلیون تومان برگشت و در محدوده 29 میلیون و 684 تومان به فروش رسید.
نزول همزمان قیمت دلار و درهم / سکه تغییر کانال داد

به گزارش اقتصادنیوز ،به دنبال نزول قیمت درهم در بازار ارز امروز چهارشنبه 10 اسفند ماه ،نرخ دلار نیز نزولی شد.از سوی دیگر برخی از سیگنال های سیاسی از جمله سفر قریب الوقوع گروسی به تهران، گزارش لورا روزن درباره افزایش درخواست ها در اروپا و آمریکا برای تغییر استراتژی مذاکرات با ایران موجب خروج معامله گران افزایشی از بازار شد و به تبع آن قدرت کاهشی ها بیشتر شد.

تداوم رشد نرخ ارز در بازار رسمی 

در بازار رسمی بازارساز نرخ ارز را افزایش داد. مرکز مبادله ارز و طلا جدیدترین قیمت دلار را صبح امروز در سایت خود درج کرد؛ قیمتی که عمدتا به عنوان ارز خدماتی شناخته می‌شود. بر این اساس  قیمت دلار امروز سه‌شنبه 9 اسفند 1401 در مرکز مبادله ارز و طلای ایران، 43 هزار و 815 تومان درج شده که نسبت به روز قبل حدود 480 تومان افزایش را نشان می‌دهد.

قیمت یورو مبادله‌ای نیز در این مرکز 46 هزار و 407 تومان عنوان شده است.امروز همچنین  قیمت درهم امارات  در مرکز مبادله حدود 11 هزار و 930 تومان است. 

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله  درهم امارات در مرکز مبادله ارز و طلای ایران نیز به ترتیب 38 هزار و 100 تومان، 40 هزار و 354 تومان و 10 هزار و 374 تومان درج شده است.

افت نرخ دلار توافقی 

دیروز ظهر  قیمت دلار  توافقی در سایت کانون صرافان ایران به حوالی 54 هزار تومان رسیده بود اما امروز صبح با کاهش مواجه شده و به کانال 51 هزار تومان عقب نشینی کرده بود.دلار توافقی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش 51 هزار و 951  تومان بود. 

قیمت طلا 18عیار در بازار امروز 

قیمت طلای جهانی در بازار امروز در مقایسه با روز قبل 7 دلار رشد کرد و به 1837 دلار رسید. در بازار داخلی ایران هم طبق سایت اتحادیه طلا و ارز بالاترین قیمت طلا 18 عیار امروز 2 میلیون و 544 هزار و 400 تومان بوده و عصر امروز در محدوده 2 میلیون و 528 هزار و 200 تومان معامله شد. 

قیمت سکه و نیم سکه در کانون صرافان 

امروز میانگین  قیمت سکه امامی اعلام‌شده توسط کانون صرافان نسبت به روز گذشته نزولی شد. عصر دیروز 31 میلیون و 359 هزار تومان بود اما امروز میانگین قیمت سکه امامی 28 میلیون و 878 هزار تومان اعلام شد. قیمت نیم سکه امروز 15 میلیون و 506 هزار تومان و ربع سکه 9 میلیون و 655 هزار تومان اعلام شد. 

روز گذشته قیمت نیم سکه و قیمت ربع سکه  نیز بطور میانگین به ترتیب حدود 16 میلیون و 939 هزار تومان و 10 میلیون و 890 هزار تومان درج شده بود.

سکه بورسی تغییر کانال داد 

قیمت سکه در بورس کالا هم که روز گذشته در کانال 30 میلیون تومان قرار داشت امروز به کانال 29 میلیون تومان برگشت و در محدوده 29 میلیون و 684 تومان به فروش رسید. 

 فروش ربع سکه در مرکز مبادله به زمان دیگری موکول شد

طبق خبرهای منتشر شده قرار بود از امروز فروش ربع سکه در مرکز مبادله ارز و طلا آغاز شود. ​مدیر ارز خدماتی مرکز مبادله ارز و طلا  روز گذشته در این باره اعلام کرد هر فرد می‌تواند 5 قطعه ربع سکه از مرکز مبادلات ارزی دریافت کند، گفت: تعیین قیمت نیز براساس مکانیزم حراج انجام خواهد شد.

پیش از این بانک مرکزی اعلام کرده بود که به‌منظور کاهش حباب سکه، عرضه قطعات سکه در مرکز مبادلات را آغاز خواهد کرد. در گام نخست بناست 300 هزار قطعه ربع سکه در این مرکز فروخته شود و در ادامه سایر قطعات سکه نیز در این مرکز عرضه می‌شود.

با این حال امروز خبر آمد فروش ربع سکه در مرکز مبادله به زمان دیگری موکول شده و اطلاع‌رسانی از سوی بانک مرکزی در این رابطه انجام خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید