سکه بازان به لاک احتیاط فرو می روند

هوای گرگ و میش بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

کدخبر: ۵۵۸۷۵۴
اقتصادنیوز: در شرایط کنونی عده ای از سکه بازان با اشاره به رشد قیمت طلا در انتظار صعود سکه هستند؛با این حال بخشی از فعالان بازار باور دارند هوای بازار ارز و سکه به واسطه سفر گروسی به تهران گرگ و میش است.
هوای گرگ و میش بازار سکه /پیش بینی قیمت سکه

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه به سمت نیمه کانال ۱۸۵۰ دلار خیز برداشت و بر روی۱۸۵۶ دلار ایستاد.

قیمت طلا خیز برداشت

رشد قیمت اونس طلا در حالی بود که روزهای پایانی هفته گذشته نرخ طلا در محدوده ۱۸۳۰ تا ۱۸۳۸ دلار معامله شده بود.

پیش بینی تحلیلگران از قیمت اونس طلا

تحلیلگران فنی باور دارند در شرایط کنونی در صورتی که طلای جهانی به ۱۸۶۵ دلار برسد این امر ممکن است موجب رشد تقاضا برای فلز گران بهای جهانی شود و طلا به تدریج به سمت مرز ۱۸۸۰ دلارحرکت کند.

قیمت طلا، سکه را صعودی می کند؟

بخشی از فعالان بازار معتقدند که رشد ارزش طلای جهانی ممکن است سوخت خوبی برای صعود سکه بازان داخلی شود و از احتمال ورود تقاضای جدید به بازار سکه تحت تاثیر افزایش قیمت طلا سخن گفتند.

صعود امیدوارکننده قیمت طلا /بیت کوین شدیدا افت کرد /اتریوم قرمز شد

هوای گرگ و میش در بازار سکه

با این حال عده ای از تحلیلگران عنوان می کردند در شرایط کنونی یکی از فاکتور های مهم و اثرگذار برای سکه، نرخ دلار و سفر گروسی به تهران است.

این دسته از فعالان باور دارند هوای بازار ارز و سکه فعلا به واسطه اخبار سیاسی و سفر گروسی به تهران گرگ و میش است.

رافائل گروسی،مدیر کل آژانس انرژی اتمی روز گذشته وارد تهران شد. سفری که در بحبوحه اختلافات ایران و آژانس و انتشار گزارش اخیر درخصوص افزایش سقف میزان ذخایر اورانیوم‌‌‌غنی‌‌‌شده ایران در برجام انجام می‌گیرد.

گروسی و دلار

به عقیده فعالان اقتصادی و سیاسی نتایج‌ این سفر برای بازار ارز و سکه از اهمیت بسزایی برخوردار است.

برخی از تحلیلگران باور دارند سکه بازان مسیر حرکتی خود را با دلار تعیین خواهند کرد و تا روشن نشدن نتایج سفر آقای مدیر کل به تهران معامله گران سعی می کنند در لاک احتیاط باشند و حضور خریداران و فروشندگان در بازار قوی نخواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید