گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

دنده معکوس قیمت دلار و سکه / طلا نزولی شد

کدخبر: ۵۵۹۳۶۹
اقتصادنیوز: امروز علاوه بر بازار غیر رسمی ، بازار رسمی ارز نیز شاهد عقبگرد قیمت ها بود. بررسی بازار ارز مبادله ای در دومین روز هفته جاری نشان می دهد که دلار اسکناس ،یورو اسکناس و درهم اسکناس یک کانال دنده معکوس زدند .
دنده معکوس قیمت دلار و سکه / طلا نزولی شد

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز یکشنبه 14 اسفند ماه همزمان با کاهش نرخ حواله درهم ، قیمت دلار نیز کاهشی شد.پیش از این فعالان بازار گفته بودند یکی از شروط اصلی کاهش قیمت اسکناس آمریکایی، افت ارزش درهم و  دلار در بازارهای همسایه است. هرات امروز شاهد کاهش قیمت دلار بود.

ثبت‌نام خرید لاستیک دولتی با قیمت مصوب + لینک ثبت‌نام

از سوی دیگر به نظر می رسد بازار ارز بعد از تفاهم دیروز ایران و آژانس یک حس مثبت گرفته است با این حال تحلیلگران معتقدند لازمه تبدیل این حس به انتظارات مثبت نشست شورای حکام و بعد از آن مسیر مذاکره فنی و سیاسی است.

امروز علاوه بر بازار غیر رسمی ، بازار رسمی ارز نیز شاهد عقبگرد قیمت ها بود. بررسی بازار ارز مبادله ای در دومین روز هفته جاری نشان می دهد که دلار اسکناس ،یورو اسکناس و درهم اسکناس یک کانال دنده معکوس زدند . 

کاهش نرخ دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله 

روز شنبه قیمت دلار  در مرکز مبادله ارز و طلای ایران در محدوده 44 هزار و 816  تومان به کار خود پایان داد، امروز نرخ دلار اسکناس یک کانال عقب نشینی کرد و بر روی 43 هزار و 579 تومان قرار گرفت. نرخ مذکور نسبت به روز قبل 1 هزار و 237 تومان کاهش را نشان می دهد . 

  قیمت یورو  در مرکز مبادله نیز امروز  46 هزار و 395 تومان اعلام شد که در مقایسه با اولین روز هفته 1 هزار و 269 تومان کاهش را ثبت کرده بود. 

همچنین  قیمت درهم امارات  امروز یکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ در مرکز مبادله در حول و حوش 11 هزار و 866 تومان به فروش رسید. روز گذشته نرخ درهم اسکناس در مرکز یاد شده در محدوده 12 هزار و 203 تومان معامله شده بود.

نرخ حواله دلار که روز گذشته به یک قدمی کانال 39 هزار تومان رسیده بود امروز از رسیدن به کانال مذکور بازماند و به سمت عقب برگشت. دلار حواله امروز 38 هزار و 910 تومان بود که نسبت به دیروز 60 تومان پایین آمده بود. 

نرخ حواله یورو و حواله  درهم امارات  هم امروز در این مرکز به ترتیب بر روی اعداد ۴۱ هزار و 424 تومان و ۱۰ هزار و 595 تومان ایستاده است.

قیمت ارز توافقی در بازار امروز 

قیمت دلار توافقی امروز یکشنبه 14 اسفند 1401مانند بازار ارز مباد له و بازار غیر رسمی مسیر کاهش را دنبال کرد.دلار توافقی در سایت کانون صرافان تا حوالی ساعت 16:17 رقم50 هزار و 919 تومان را ثبت کرد. در نیمه ظهر امروز دلار توافقی در محدوده51 هزار تومان معامله شد بود.

همچنین قیمت توافقی یورو که از سوی کانون صرافان اعلام شده، بطور میانگین به ازای هر یورو 53 هزار و 418 تومان است.

قیمت  درهم امارات به صورت توافقی هم در صرافی‌های مجاز رقم میانگین 13 هزار و 868 تومان را نشان می‌دهد.

قیمت طلا ریخت

قیمت طلا 18 عیار هم امروز آن طور که سایت اتحادیه طلا و ارز اعلام کرده امروز در مقایسه با روز قبل 116 هزار و 600 تومان پایین امد و در محدوده 2 میلیون و 398 هزار و 900 تومان به فروش رسید. 

کاهش قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه

امروز قیمت سکه ، نیم سکه و ربع سکه به صورت توافقی در مقایسه با روز قبل پایین آمد.در سایت کانون صرافان ایرانیان  قیمت سکه امامی  امروز به طور میانگین 28 میلیون و 505 هزار تومان است.همچنین تا حوالی ساعت 12:57 قیمت نیم سکه  در همین سایت 15 میلیون و 932 هزار تومان درج شده و  قیمت ربع سکه  نیز امروز 9 میلیون و 900 هزار تومان در سایت کانون صرافان اعلام شده است.

روز گذشته قیمت سکه توافقی در محدوده 29 میلیون و 755 هزار تومان ، نیم سکه 16 میلیون و 155 هزار تومان و ربع سکه 10 میلیون و 54 هزار تومان به فروش رسیده بود . 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید