امید بازار ارز و سکه به اظهارات گروسی

دمینوی ریزش در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ اسفند

کدخبر: ۵۵۹۷۶۲
اقتصادنیوز: در شرایط فعلی تحلیلگران اقتصادی باور دارند تا زمانی که نرخ دلار در مسیر کاهش قرار دارد وضعیت بازار سکه نزولی خواهد بود.
دمینوی ریزش در بازار سکه/پیش بینی قیمت سکه امروز ۱۶ اسفند

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی قیمت دلار در روزهای اخیر حکایت از دومینوی ریزش دارد. همزمان با پایین آمدن نرخ دلار، بازار سکه هم وارد فاز کاهشی شده و سکه از سقف های تاریخی که ثبت کرده بود فاصله معناداری گرفته است.

امید بازار ارز و سکه به اظهارات گروسی 

روز گذشته هم دلار عقب نشینی کرد هم نرخ سکه. به عقیده تحلیل‌گران سیاسی-اقتصادی سخنان رافائل گروسی، مدیر کل آژانس انرژی در نخستین روز نشست شورای حکام موجب امیدواری عده ای از معامله گران به احتمال از سرگیری مذاکرات هسته ای شد.

فوری/ فروش فوق العاده ایران خودرو به مناسبت نیمه شعبان

این مقام اروپایی روز گذشته در تازه‌ترین اظهارنظر خود در زمینه برنامه هسته‌ای ایران، ضمن استقبال از توافقات به عمل آمده با ایران در جریان سفر اخیرش به تهران گفت: بی‌صبرانه منتظر برگزاری جلسات فنی برای حل‌وفصل مسائل پادمانی هستم.

افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودرو قطعی شد

گروسی همچنین گفته به توافقی با ایران برای اعطای اجازه به آژانس جهت انجام تدابیر راستی‌آزمایی و نظارت دست پیدا کردیم  و رایزنی‌های فنی برای شفاف‌سازی کامل درمورد اورانیوم ۸۴ درصد غنی شده را آغاز کرده‌ایم.

تداوم کاهش قیمت دلار در پشت خط

شب گذشته  برخی از سایت ها مدعی بودند نرخ دلار در معاملات پشت خطی دوباره پایین آمد.

دمینوی ریزش تا کی ادامه دارد؟

 در شرایط فعلی تحلیلگران اقتصادی باور دارند تا زمانی که نرخ دلار در مسیر کاهش قرار دارد وضعیت بازار سکه نزولی خواهد بود.

فعالان بازار پیش از این بارها هشدار داده بودتد که بازار سکه حباب سنگینی دارد و در صورتی که نرخ دلار نزولی شود، همین فاصله معنادار ارزش ذاتی و قیمت بازاری می تواند به شکل معناداری در معاملات سکه خود را نشان دهد.

البته تحلیلگران اقتصادی معتقدند یکی از مولفه های اصلی رشد قیمت ها در چند وقت گذشته ناشی از انتظارات تورمی بود.به باور این دسته دولت در کنار بهبود روابط سیاسی باید مجموعه اقداماتی را انجام دهد که انتظارات تورمی را نیز کاهش دهد.تغییر نکردن ریل انتظارات تورمی ممکن است در بلند مدت دوباره موجب رشد قیمت ها شود.   

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید