رصد بازار خودرو؛

افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودرو قطعی شد

کدخبر: ۵۵۹۸۲۰
آنطور که «مازیار بیگلو» گفته، اعضای شورای رقابت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز در مبداء در بازه‌ای بین 30 تا 80 درصد افزایش پیدا کند.
افزایش شدید قیمت کارخانه ای خودرو قطعی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات و مجموعه‌های خودرو گفت بحث افزایش قیمت خودرو در کارخانه که در شورای رقابت مطرح بود، در مراحل پایانی قرار دارد.

 

فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه اسفند

فوری/ حراج پایان سال خودرو در 1401

 

آنطور که «مازیار بیگلو» گفته، اعضای شورای رقابت به این جمع‌بندی رسیده‌اند که قیمت محصولات تولیدی شرکت‌های خودروساز در مبداء در بازه‌ای بین 30 تا 80 درصد افزایش پیدا کند.

پیش‌تر مدیر روابط عمومی شورای رقابت از برگزاری جلساتی میان اعضای این شورا برای بررسی قیمت کارخانه‌ای خودرو خبر داده بود.

سپهر دادچئی توکلی ابراز امیداوری کرده بود این جلسات تا پیش از پایان هفته جاری به نتیجه برسد تا شرکت‌های خودروساز بتوانند بر اساس فرمول شورای رقابت نسبت به محاسبه قیمت محصولات خود اقدام کند.

در همین راستا قرار بود هفته گذشته طرح پیش‌فروش بزرگی با عرضه 500 هزار دستگاه از محصولات شرکت‌های خودروساز برگزار شود، اما به دلایل نامشخص برگزاری این طرح به این هفته موکول شد. آنطور که سخنگوی صمت گفته، قرار است این طرح فروش با قیمت‌های جدید برگزار شود؛ بنابراین به نظر می‌رسد انتقال طرح پیش‌فروش خودرو به هفته جاری بی‌ارتباط به جلسات شورای رقابت برای مشخص کردن مسیر افزایش قیمت خودرو در کارخانه نباشد.

این افزایش قیمت خودرو در کارخانه می‌تواند تا حدودی به شرکت‌های خودروساز کمک کند تا از تولید همراه با زیان فاصله بگیرند.

آخرین افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو که مجوز آن توسط ستاد تنظیم بازار صادر شده بود، مربوط به آذرماه سال 1400 است که بر اساس آن، شرکت‌های خودروساز اجازه پیدا کردند تا قیمت کارخانه‌ای محصولات خود را به طور میانگین 18 درصد افزایش دهند.

فراموش نکنیم این افزایش 30 تا 80 درصدی قیمت کارخانه‌ای خودرو، روی قیمت محصولات عرضه‌شده در بورس کالا نیز تاثیرگذار بوده، زیرا بر اساس دستورالعمل فروش خودرو در بورس کالا، شورای رقابت مسئول تعیین قیمت پایه اولیه خودروهایی است که روی تابلوی بورس کالا می‌روند.

باید منتظر ماند و دید واکنش بازار به افزایش قیمت 30 تا 80 درصدی قیمت خودروها در مبداء چیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید