پیش‌بینی بورس فردا 23 اسفند / نفت در بورس انرژی تهران 70 دلار

کدخبر: ۵۶۱۰۸۱
اقتصادنیوز: گواهی سپرده نفت خام سنگین امروز در بازار بورس انرژی تهران از ساعت 10 و 45 دقیقه صبح شروع به کار کرد و قیمت هر گواهی روی عدد 70.78 دلاری مچ شد.
پیش‌بینی بورس فردا 23 اسفند / نفت در بورس انرژی تهران 70 دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، در جریان معاملات روز جاری شاخص بورس تهران با وجود اینکه همچون روزهای پیشین نیمه اول را با استقبال خوب خریداران آغاز کرد. اما در نیمه دوم با عرضه همراه شد و در نهایت با افت 1571 واحدی کار را تمام کرد تا باز هم بدون تغییر خاصی در همان محدوده های قبلی باقی بماند.

ارزش بازار بورس تهران امروز به رقم 6 هزار و 800 میلیارد تومانی می رسید و نماد های کگل و میدکو بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص بورس تهران داشتند. اما در مقابل شیران ، فولاد ، رمپنا و نماد کچاد جز مهمترین تاثیرگذاران مثبت بازار محسوب شدند. 

خبرهای روز 

مهمترین خبر امروز برای بازار سرمایه در کنار شروع معاملات گواهی سپرده نفت خام و میعانات گازی نشست خبری رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار بود. گواهی سپرده نفت خام سنگین امروز در بازار بورس انرژی تهران از ساعت  10 و 45 دقیقه  صبح شروع به کار کرد و قیمت هر گواهی روی عدد 70.78 دلاری مچ شد. در خصوص گواهی سپرده میعانات گازی نیز همزمان با شروع کار گواهی نفت، کار خود را آغاز کرد و در قیمت 68.78 دلاری قیمت روی تابلو درج شد.

در این نشست خبری رییس سازمان بورس اعلام کرد که بیش از ۳۰ میلیون نفر سود خود را از سجام گرفتند و این موضوع را عنوان کرد که سال آینده سال اجرای حاکمیت شرکتی خواهد بود، باید تمرکز جدی بر این موضوع داشته باشیم.

مجید عشقی درباره انباشت پرونده های تخلف این طور عنوان کرد که بیش از ۳۵۰ پرونده مختومه شد و حدود ۳۲۰ پرونده هم از پرونده‌های وارده بود. میزان انباشت پرونده‌ها به کمترین میزان رسیده. مدت پیگیری پرونده‌ها به کمتر از صد روز رسیده است.

سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به بازگشایی نمادهای معاملاتی که از سال‌ها قبل بسته مانده است، بی‌تفاوت نخواهد ماند و به‌دنبال رفع گره‌ها و مشکلات آنها هستیم. خوشبختانه طی سال گذشته بسیاری از این نمادها بازگشایی شدند.

مجید عشقی در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه دنیای اقتصاد مبنی بر تعیین تکلیف شفافیت صندوق توسعه بازار گفت: صندوق تثبیت بازار سرمایه شیوه‌نامه معاملات دارد. روی این شیوه‌نامه نظارت هم می‌شود. اینکه کجا وارد شود و چه زمانی و به چه نحوی وارد شود، طبق شیوه‌نامه تعیین می‌شود؛ اما صندوق تثبیت بازار سرمایه نمی‌تواند جزئیات ورود و خرید سهم‌ها را اعلام کند؛ چرا که معامله‌گران می‌توانند به راحتی ورود کنند و معاملات را بی‌اثر کنند یا اقدامات دیگری صورت بگیرد. صورت‌های مالی این صندوق در گذشته منتشر شده و در آینده هم منتشر خواهد شد.

رییس سازمان بورس در مورد عرضه خودرو در بورس کالا این طور گفت که عرضه خودرو در بورس کالا منتفی نشده است خودروسازان را مجبور به عرضه در بورس کالا نمی‌کنیم اما اگر تعهدی داده شده و عمل نشده، بازخواست خواهیم کرد سیاست ما این است که خودروسازان زیان نکنند و صلاح سهام‌داران را رعایت کنند.

بررسی تکنیکالی شاخص بورس 

شاخص بورس تهران پس از افت 33 هزار واحدی روز گذشته امروز را با افت 1571 واحدی تمام کرد تا نشان دهد که تمایلی به ادامه روند نزولی بودن ندارد . از منظر تکنیکالی و با نمودار لگاریتمی شاخص بورس تهران همچنان در سطح حمایتی کانال صعودی قرار دارد.

شاخص کل طی هفته های گذشته سقف کانال صعودی بلند مدت خود را رو به بالا شکست و حالا به گفته اهالی تکنیکالیست بازار در این محدوده در حالی پولبک به محدوده مقاومتی شکسته شده ای است که به سطح حمایتی تبدیل شده است.

البته ترس از عدم حمایت شاخص بورس تهران همچنان بر سر شاخص کل سنگینی می کند و آن هم موضوع احتمال تشکیل و قوت گرفتن واگرایی در سقف در اندیکاتور RSI  شاخص کل است. در صورتیکه این واگرایی در سقف تایید شود باید شاهد افت شاخص بورس تهران و شروع روند اصلاحی باشیم.

در غیر این صورت و حمایت شاخص از این محدوده این انتظار برای شاخص کل وجود دارد که به اعداد و ارقام بالاتری دست پیدا کند.

کل

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید