پشت پرده ممنوعیت ورود پیکان و پراید به کیش

کدخبر: ۵۶۱۹۹۳
مسئولان کیش در ایام تعطیلات نوروز برای کاهش این سفرها محدودیت‌هایی را برای ورود خودرو در نظر گرفته‌اند.
پشت پرده ممنوعیت ورود پیکان و پراید به کیش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، رئیس هیات مدیره جامعه هتلداران کیش از ممانت ورود خودروهای مستعمل به ویژه پراید و پیکان در تعطیلات نوروز به جزیره کیش خبرداده است.

مسیح‌اله صفا، رییس جامعه هتلداران کیش در گفت ‌وگو با خبرآنلاین با اشاره به تغییر سبک سفر و حضور افراد مختلف در کیش می گوید: وقتی افرادی با رختخواب و غذا و خودروی شخصی وارد جزیره کیش می‌شوند، برای اقتصاد و چهره کیش مناسب نیست،متاسفانه مدتی است این نوع سفرها به کیش افزایش یافته است و مسئولان کیش در ایام تعطیلات نوروز برای کاهش این سفرها محدودیت‌هایی را برای ورود خودرو در نظر گرفته‌اند.

او ادامه می‌دهد: در ایام نوروز ورود اتوبوس، کامیون، مینی بوس، تاکسی، خودروهای ون و وانت به جزیره ممنوع اعلام شده است. البته کامیون‌های حمل سوخت و مواد اضطراری می‌توانند با ارائه مجوزهای رسمی و از طریق بندرگاه‌های اعلام شده خود را به کیش برسانند. همچنین در نوروز ۱۴۰۲ به مدت ۲۰ روز ورود خودروهای مستعمل بالاخص پراید و پیکان به کیش ممنوع خواهد بود و اجازه ورود نخواهند داشت؛علت این ممانعت به دلیل نبود نمایندگی و تامین قطعات است،چرا که اگر مشکل و نقص فنی برای خودرو پیش بیاید نمایندگی برای این خودروها در کیش وجود ندارد و مکانیک‌های جزیره واقف به این خودروها نیستند.

او ادامه می‌دهد: براساس قانون مناطق آزاد، خودروهایی که ۱۰ سال از عمر تولید آنها می‌گذرد اجازه تردد در جزیره ندارند؛ براساس این قانون، خودرو ۱۱ ساله در کیش دیده نمی‌شود. در حال حاضر جدیدترین خودروها در کیش برای سال ۲۰۱۵ است و به دلیل عدم ترخیص و ورود خودروهای جدید خارجی شاهد خودروهایی با عمر تولید جوان‌تر نیستیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید