رصد بازار خودرو؛

قیمت این خودرو 170 میلیون تومان است+عکس

کدخبر: ۵۶۳۲۵۲
شاخه خودروسازی علی بابا، ماتریکس موتورز نام دارد. این استارتاپ فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد و حوزه فعالیت آن تولید خودروهای تجاری و مینی‌ون‌های برقی است.
قیمت این خودرو 170 میلیون تومان است+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، علی‌بابا یک گروه بزرگ چینی است که در زمینه‌هایی همچون خرده‌فروشی اینترنتی، تجارت الکترونیک و رایانش ابری فعالیت می‌کند.

 این شرکت به‌تازگی یک استارتاپ را نیز تحت حمایت خود گرفته است تا از این طریق وارد صنعت خودروسازی شود. این استارتاپ توسط علی بابا پشتیبانی می‌شود و جدیدترین محصول آن، مینی‌ون الکتریکی ماتریکس ۱ است. این مینی‌ون الکتریکی با قیمت ۴۲۰۰ دلار، یکی از ارزان‌ترین خودروهای برقی بازار به‌حساب می‌آید. این خودرو برای تحویل بار در معابر درون‌شهری کاربرد دارد.

شاخه خودروسازی علی بابا، ماتریکس موتورز نام دارد. این استارتاپ فعالیت خود را در سال ۲۰۱۲ آغاز کرد و حوزه فعالیت آن تولید خودروهای تجاری و مینی‌ون‌های برقی است. دفتر مرکزی این استارتاپ در شانگهای قرار دارد، اما کارخانه آن در نزدیکی پکن واقع است.

 

این خودرو نقلی تنها ۱۷۰ میلیون تومان/ عکس

ابعاد مینی‌ون ماتریکس شامل طول ۳۴۹۰ میلی‌متر، عرض ۱۴۶۵ میلی‌متر و ارتفاع ۱۶۸۵ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۳۵۰ میلی‌متر است. فضای بار مینی‌ون علی بابا ۲۳۰۰ لیتر است که درصورت برداشتن صندلی‌ سرنشین جانبی، به ۲۶۰۰ لیتر افزایش می‌یابد. برای سهولت حرکت در خیابان شهرهای شلوغی همچون پکن، این خودرو به دوربین عقب نیز مجهز شده است.

موتور برقی کوچک مینی‌ون علی بابا حداکثر ۲۰ اسب‌بخار قدرت و ۹۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. انرژی موردنیاز این موتور نیز توسط پکیج باتری لیتیوم-آهن-فسفات با ظرفیت ۱۰.۳۶ کیلووات-ساعت تأمین می‌شود. مینی‌ون ماتریکس یک براساس چرخه چینی CLTC، می‌تواند حداکثر ۱۲۰ کیلومتر را پیمایش کند. این خودرو به‌همراه شارژر ۳.۳ کیلوواتی عرضه می‌شود که قادر است خودرو را در طول ۴ ساعت شارژ کند. البته در نسخه‌های پایه این شارژر وجود ندارد و پُرشدن باتری‌ها دوبرابر این زمان، یعنی ۸ ساعت طول می‌کشد.

قیمت پایه مینی‌ون علی بابا نیز ۲۹۸۰۰ یوان یا ۴۲۰۰ دلار است. این خودرو در سه سطح لایت، کامفورت و اکسکلوسیو عرضه می‌شود که قیمت‌های آن به شرح زیر است:

لایت با شارژر ۱.۵ کیلووات، ۱ صندلی ۲۹۸۰۰ یوان

لایت با شارژر ۱.۵ کیلووات، ۲ صندلی ۲۹۸۰۰ یوان

کامفورت با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۱ صندلی ۳۷۸۰۰ یوان

کامفورت با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۲ صندلی ۳۷۸۰۰ یوان

اکسکلوسیو با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۱ صندلی ۳۹۸۰۰ یوان

اکسکلوسیو با شارژر ۳.۳ کیلووات، ۲ صندلی ۳۹۸۰۰ یوان

مینی ون علی بابا

نکته جالب درخصوص قیمت مینی‌ون علی بابا، کاهش قیمت آن طی سالیان متوالی است. نخستین مینی‌ون ماتریکس در سال ۲۰۲۱ با قیمت پایه ۶۸۰۰ دلار به بازار چین عرضه شد. بااین‌حال پس از دو سال، مشتریان چینی می‌توانند نسخه ۲۰۲۳ آن را با قیمت ۴۲۰۰ دلار بخرند. ماتریکس موتورز امیدوار است بتواند با ارائه این محصول مقرون‌به‌صرفه، نیاز صنعت حمل‌ونقل درون‌شهری چین به خودروهای کوچک و ارزان را پاسخ دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید