پایان ماه صعودی طلا و بیت‌کوین

خوش‌بینی گسترده تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران به بازار هفته آتی طلا!

کدخبر: ۵۶۴۴۹۳
اقتصادنیوز: قیمت هر اونس طلا در روز جمعه نزدیک به نیم درصد کاهش پیدا کرد تا فلز زرد هفته ای که گذشت را در سطح قیمتی 1970 دلار به پایان ببرد. با این حساب طلا در ماه مارس بازدهی مثبت 7.7 درصدی را به ثبت رساند.
خوش‌بینی گسترده تحلیل‌گران و سرمایه‌گذاران به بازار هفته آتی طلا!

به گزارش اقتصادنیوز طلا در هفته گذشته بازدهی منفی نیم درصدی را نیز به ثبت رساند تا دومین هفته متوالی نزولی را نیز تجربه کند. با اینکه طلا در هفته های اخیر و پس از بحران بانکی که دامن گیر چند بانک بزرگ شده بود، مرز 2 هزار دلاری را چند مرتبه امتحان کرد اما همچنان این مرز قیمتی سدی بزرگ برای طلا به حساب می آید.

البته فضای کلی بازار همچنان صعودی است و حتی آن گروه از تحلیل گران که در کوتاه مدت دیدگاهی خنثی نسبت به طلا دارند نیز بر این باورند که در بلند مدت عوامل به سمت صعود قیمت طلا سنگینی می کند. همچنان ترس سرمایه ها از رکود اقتصادی احتمالی یکی از عوامل صعودی و پشتیبان طلا است.

نتایج نظرسنجی این هفته سایت کیتکو نشان می دهد هنوز اغلب تحلیل گران نسبت به طلا صعودی اند اگرچه اجماع صعودی ها ضعیف تر شده است. دقیقا 50 درصد تحلیل گران وال استریتی سایت کیتکو دیدگاهی صعودی نسبت به طلا دارند در حالی که فقط 14 درصد هفته آینده را برای این فلز ارزشمند نزولی می بینند.

همچنین 65 درصد سرمایه گذاران خرد نیز پیش بینی صعودی از قیمت طلا دارند و این در حالی است که 20 درصد نیز نزولی بودند.

همچنین امروز قیمت بیت کوین نسبت به قیمت پایانی روز قبل تغییر چندانی نداشت و همچنان در میانه کانال 28 هزار دلاری در نوسان بود. بیت کوین نیز سومین ماه میلادی را در حالی به پایان برد، که بیش از 23 درصد رشد قیمتی در آن به ثبت رسانده بود.

اتریوم نیز امروز نزدیک به 0.7 درصد افت قیمت داشت و در ساعات انتهایی روز به قیمت 1816 دلار رسید. اتریوم نیز در ماه مارس 13.5 درصد افزایش قیمت داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید