نرخ سود بین بانکی رکورد زد+ جدول

کدخبر: ۵۶۵۸۷۸
نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به چهارشنبه (۱۶ فروردین ماه) رکورد سال گذشته را زد و به رقم ۲۳.۴۶ درصد رسید.
نرخ سود بین بانکی رکورد زد+ جدول

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نرخ سود بین‌بانکی یکی از انواع نرخ‌های بهره در بازار پول است که به نرخ‌های سود یا بهره در سال بازارها جهت می‌دهد.

در بازار بین بانکی، بانک‌ها و موسسات اعتباری برای تامین مالی کوتاه مدت و ایجاد تعادل در وضعیت نقدینگی خود با یکدیگر معامله می‌کنند و در فاصله زمانی کوتاه و با نرخ سودی معلوم بازپرداخت کنند.

تشنج در بازار خودرو در پی تصمیم جدید شورای رقابت

در این بازار، بانک‌هایی که دارای مازاد منابع هستند به بانک‌های دچار کسری قرض می دهند تا بتوانند از طرف دیگر نرخ سود را در بازار مدیریت کنند.

همچنین این بازار کمک می‌کند تا بانک ها برای تامین نقدینگی به بانک مرکزی مراجعه نکنند در نتیجه از انبساط حجم نقدینگی جلوگیری می‌شود.

نرخ سود بین بانکی در سال ۱۴۰۱

نرخ بین بانکی در دو ماه نخست سال در محدوده ۱۹.۹ درصد قرار داشت اما در خردادماه با کاهشی محسوس به رقم ۱۸ درصد رسید و در اواسط تیرماه هم رقم ۱۷.۹۴ درصد را ثبت کرد.

نرخ سود بین بانکی در مرداد و شهریورماه امسال و همزمان با تغییر دولت در محدوده قیمتی ۱۸ درصد در نوسان بود و در مهرماه وارد کانال ۱۹ درصد شد و این سیر صعودی ادامه داشت تا اینکه در آبان ماه به قله ۲۰ درصد رسید و به حرکت رو به جلوی خود ادامه داد و در یک هفته منتهی به چهارم آذرماه به ۲۱.۰۹ درصد رسید.

رشد نرخ سود بین بانکی در دی و بهمن ماه نیز ادامه داشت و در اسفندماه وارد کانال ۲۳ درصدی شد و در ۲۴ اسفندماه با ثبت رقم ۲۳.۱۴ درصد پرونده نرخ سود بین بانکی در سال ۱۴۰۱ بسته شد.

نرخ سود بین بانکی رکورد سال گذشته را زد

نرخ سود بین بانکی در سال ۱۴۰۲

همانطور که اشاره شد روند صعودی نرخ بین‌بانکی از بهمن ماه سال گذشته شروع شد؛ از هفته منتهی به ۳۰ آذرماه، نرخ سود بین‌بانکی وارد کانال ۲۱ درصدی شده و ۲۶ بهمن ماه این نرخ رکورد جدیدی در کانال ۲۲ درصدی به ثبت رساند. نرخ سود بین بانکی از اسفند سال گذشته وارد کانال ۲۳ درصد شد و در جدیدترین آمار بانک مرکزی در نهم فروردین ماه برابر ۲۳.۳۶ درصد و ۱۶ فروردین ماه رکورد جدیدی را زد و برابر ۲۳.۴۶ درصد شد.

نرخ سود بین بانکی رکورد سال گذشته را زد

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید