رصد بازار خودرو؛

خریداران این خودرو 1 میلیارد و 200 میلیون تومان سود کردند

کدخبر: ۵۶۷۶۱۵
مدیرعامل خودروسازی سایپا از قیمت چانگان CS35 پلاس در مبدا رونمایی کرد. براساس اعلام محمدعلی تیموری قیمت این خودرو حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان است.
خریداران این خودرو 1 میلیارد و 200 میلیون تومان سود کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکو ایران ، واردات خودرو بعد از بیش از 4 سال که از ممنوعیت آن می گذشت از سر گرفته شد. وزارت صمت دولت سیزدهم اولین عرضه محصولات وارداتی را از مسیر سامانه یکپارچه تخصیص خودرو در اسفند 1401 کلید زد. براساس اعلام مدیران صمت در دور اول فروش خودروهای وارداتی قرار شد تا چانگان CS35 پلاس در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

سناریو احتمالی برای قیمت بنزین یارانه‌ای و آزاد/ بنزین گران می شود؟

اطلاعیه مهم ایران خودرو درباره قیمت کارخانه ای جدید خودرو

 مدیرعامل خودروسازی سایپا از قیمت چانگان CS35 پلاس در مبدا رونمایی کرد. براساس اعلام محمدعلی تیموری قسمت این خودرو حدود یک میلیارد و 300 میلیون تومان است. این مدیر خودروساز ادامه داد این محصول چینی که در سبد محصولات وارداتی سایپا قرار دارد با قیمت حدود 900 میلیون تومان عرضه می شود با توجه به سود 15 درصدی در نظر گرفته شده برای شرکت وارد کننده این خودرو و همچنین هزینه های جانبی مانند مالیات و شماره گذاری قیمت این خودرو تا حول و حوش یک میلیارد و 300 میلیون تومان بالا خواهد آمد.

شوک بزرگ به ثبت نامی های ایران خودرو و سایپا بدون قرعه کشی

آن طور که مدیرعامل خودروسازی سایپا می گوید قیمت بازاری این محصول وارداتی چینی نزدیک به دو میلیارد و 500 میلیون تومان است.

بنابراین خریداران چانگان CS35  پلاس حدود یکی میلیارد و دویست میلیون تومان سود به حساب خود واریز کرده اند.

البته نباید فراموش کنیم چنانچه عرضه خودروهای وارداتی تداوم داشته باشد و سایپایی ها همچنان عرضه این خودروی کراس اوور را در دستورکار داشته باشند این احتمال وجود دارد تا قیمت این خودرو در بازار روند کاهشی به خود بگیرد.

واردات خودرو همزمان با بازگشت تحریم های اقتصادی از سوی دولت دوازدهم با هدف مدیریت منابع ارزی کشور ممنوع شد. این روند تا اسفندماه سال گذشته ادامه داشت. دولت سیزدهم شهریور 1401 بالاخره بعد از کش و قوس های فراوان ایین نامه اجرایی واردات خودرو به کشور را نهایی کرد. از شهریور سال گذشته تا اسفند پارسال به مدت 6 ماه مدیران ارشد صمت به اظهارنظر درباره خودروهای وارداتی پرداختند اما خبری از عرضه محصولات برندهای جهانی خودروساز نبود. اسفند 1401 اولین طرح فروش خودروهای وارداتی از سوی صمت به اجرا گذاشته شد و می توان گفت با اجرای این طرح فروش بالاخره قفل از در ورود خودرو به کشور برداشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید