3 نشانه تغییر در بازار دلار

تتر از دلار جلو زد، یورو کانال عوض کرد /خروج بازار از فاز استراحت؟

کدخبر: ۵۶۸۵۵۰
معامله‌گران مدعی‌اند قیمت دلار در مرکز مبادله روزی 100 تومان بالا می‌رود، آن‌ها نتیجه می‌گیرند بازارساز چراغ خاموش رو به جلو حرکت می‌کند.
تتر از دلار جلو زد، یورو کانال عوض کرد /خروج بازار از فاز استراحت؟

به گزارش اقتصادنیوز، بررسی بازار ارز روز چهارشنبه حکایت از آن دارد که قیمت‌های نقدی دلار در بازار ارز هرات و تهران به هم نزدیک شدند.

حمله معامله گران به دلار هرات

معامله‌گران ارزی هرات در روز چهارشنبه به مرز مقاومت دلار حمله کردند و این حمله موجب شد سطح ۵۱ هزار و ۷۰۰ تومان بشکند. اتفاقات چهارشنبه که در آستانه تعطیلی یک هفته‌ای بازارهای همسایه است، تحلیل‌ها را تا حد زیادی تغییر داد.

الگوی رکب در وقت مرده بازار

تا روز سه‌شنبه پیش‌بینی می‌شد برخی بازیگران از الگوی رکب برای نوسانگیری در وقت مرده بازار استفاده کنند، اما چند اتفاق چهارشنبه نظرها درخصوص روند بازار را تا حدودی دستخوش تغییر کرد.

خروج بازار ارز از فاز استراحت؟

برخی معامله‌گران با اشاره به رنج شدن قیمت‌ها زیر سقف مقاومت تصور می‌کردند بازار از فاز استراحت خارج شده است. نزدیک شدن سقف قیمت‌ها به یکدیگر هم در کنار بالا آمدن کف قیمت‌ها فرضیه رکب را تضعیف کرده است.

نکته سوم هم اینکه قیمت‌ها در هرات به کانال ۵۲ هزار رسید. معامله‌گران با استناد به این سه دلیل اعتقاد دارند بازار در پایان ماه رمضان از حالت قفل‌شدگی خارج شده است.

با احتیاط خرید و فروش کنید

اما طرفداران فرضیه رکب با اشاره به عدم همراهی آبشده و سکه، تاکید می‌کنند معامله‌گران در روزهای پیش‌رو خودشان را از خرید و فروش ممنوع کنند چراکه ممکن است دچار ضرر شوند.

5XzZgfEykkQt

حرکت چراغ خاموش بازارساز

در بخش رسمی هم معامله‌گران مدعی‌اند قیمت دلار  در مرکز مبادله روزی 100 تومان بالا می‌رود، آن‌ها نتیجه می‌گیرند بازارساز چراغ خاموش رو به جلو حرکت می‌کند.

تتر از دلار پیش افتاد، یورو کانال عوض کرد

در سایر ارزها هم یورو بازار در روز چهارشنبه کانال عوض کرد و تتر با ۱۵۰۰ تومان افزایش، مجددا از  قیمت دلار  پیش افتاد.

جهت حرکت بازار ارز تغییر می کند؟

احتمالا بازار تا چهارشنبه هفته آینده به دلیل تعطیلی بازارهای مجاور، کم‌رمق و نیمه تعطیل باشد اما برخی از آن‌ها امیدوارند در اردیبهشت که معمولا به منزله استارت جدی کسب و کارها است و در سال جاری مقارن با پایان ماه رمضان است، جهت حرکت بازار وضوح بیشتری پیدا کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید