سوالات پرتکرار متقاضیان ایران خودرو

متقاضیان خودرو حتما بخوانند/ این افراد در اولویت تحویل هستند

کدخبر: ۵۶۸۵۹۱
شرکت ایران خودرو که نوبت دهی آن چند روز دیرتر از سایر شرکت‌ها اعلام شده، به برخی از سوالات پر تکرار متقاضیان پاسخ داده است.
متقاضیان خودرو حتما بخوانند/ این افراد در اولویت تحویل هستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با آغاز اعلام جزئیات نوبت دهی خودروهای داخلی از روز  شنبه، هفته‌ای که گذشت هفته پرخبری در حوزه  خودرو  بود. ثبت نام در طرح فروش یکپارچه خودروهای داخلی بر مبنای تعیین نوبت، از تاریخ ۲۶ تا ۲۸ اسفند ماه سال قبل اجرا شد و سپس دو مرحله دیگر در سال جدید تمدید شد که در نهایت دو روز پیش زمان نوبت دهی برای تحویل آنها به متقاضیان نیز مشخص شده است. متقاضیان می‌توانند با مراجعه به حساب کاربری خود و انتخاب گزینه "جزئیات سفارش" از زمان تحویل خودروی خود مطلع شوند. فرآیند تحویل بخشی از خودروها نیز از روز یکشنبه شروع شد.

در این میان شرکت  ایران خودرو  که نوبت دهی آن چند روز دیرتر از سایر شرکت‌ها اعلام شده، به برخی از سوالات پر تکرار متقاضیان پاسخ داده است. یکی از مهم‌ترین سوالات درباره نحوه پرداخت است. طبق اعلام شرکت  ایران  خودرو، اولویت اول که موعد تحویل آن‌ها ابتدای تابستان است به روش فوق العاده انجام می‌شود و کل وجه را پرداخت خواهند کرد. سایر مشتریان چهار ماه قبل از موعد تحویل فراخوانده می‌شوند و به روش پیش فروش از آن‌ها ثبت نام می‌شود و ۵۰ درصد مبلغ را واریز می‌کنند.
 

همچنین این شرکت درباره سود مشارکت و سود تاخیر گفته که میزان سود مشارکت مطابق آیین نامه  سازمان حمایت از مصرف  کننده و حداکثر معادل سود پرداختی سیستم بانکی متناسب با دوره ثبت نام تا موعد تحویل خودرو خواهد بود. سود تاخیر مطابق ضوابط برای پیش فروش‌ها ۱۲ درصد سالانه و برای فروش فوق‌العاده ۳۶ درصد سالانه است.

ایران خودرو همچنین درباره معوقات خود تاکید کرده که مشتریانی که تعهدشان در تاخیر قرار دارد در اولویت تحویل خودرو هستند.

این شرکت همچنین اعلام کرده که امکان انصراف برای روش‌های پیش فروش وجود دارد، اما پس از انصراف امکان ثبت نام وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید