فعالیت بیش از 4هزار سرمایه‌گذار خارجی در بورس

سهام‌داران خارجی بورس تهران چند نفر و از چه کشورهایی هستند؟

کدخبر: ۵۶۹۰۴۸
اقتصادنیوز: طبق آخرین آمار تعداد سرمایه‌گذاران خارجی در بازار سرمایه ایران به بیش از ۴۰۰۰ نفر رسیده است که این افراد از کشورهای مختلف از جمله آمریکا، سوییس، چین و... هستند.
سهام‌داران خارجی بورس تهران چند نفر و از چه کشورهایی هستند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آمارها حاکی از آن است که که تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی در بورس تهران و فرابورس ایران در اسفند سال ۱۴۰۱ معادل ۳۰۴۹ نفر بوده که نسبت به بهمن همان سال ۲۹ نفر افزایش داشته است.

همچنین تعداد سرمایه‌گذاران حقوقی این بازارها در بهمن سال گذشته ۱۳۱۷ نفر بوده است که در اسفندماه همان سال به ۱۳۲۵ نفر رسیده است.

در مجموع و بر اساس اطلاعات سامانه مرکز پژوهش، توسعه و مطالعات اسلامی سازمان بورس، تعداد سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی در بازار سرمایه ایران در اسفندماه ۴۳۷۴ نفر بوده است.

سهام‌داران خارجی بورس ایران چند نفر و از کدام کشورها هستند؟

همچنین ارزش سبد سرمایه‌گذاری خارجی در بورس تهران و فرابورس ایران توسط حقیقی‌ها در بهمن سال قبل ۳۴۷۲ میلیارد ریال بود که با افزایشی بیش از ۲۸ درصدی، در اسفند سال قبل به  ۴۴۷۰ میلیارد ریال رسیده است.

ارزش سبد حقوقی‌ها نیز در در بهمن سال قبل ۵۲ هزار و ۷۶ میلیارد ریال بوده است که در اسفندماه سال قبل به ۶۳ هزار و ۱۶۴ میلیارد ریال رسیده است که افزایشی بیش از ۲۱ درصدی را نشان می‌دهد.

سهام‌داران خارجی بورس ایران چند نفر و از کدام کشورها هستند؟

بر این اساس و طبق اطلاعاتی که شرکت سپرده گذاری مرکزی در اختیار ایسنا قرار داده است، درحال حاضر سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، اسپانیا، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، جزایر کیمن، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، اردن، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان فعال هستند.

همچنین در این فهرست نام ۳۵ سرمایه گذار ایرانی مقیم خارج از کشور نیز دیده می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید