2 دلیل تکان خوردن یکباره قیمت دلار

دلار می خرید یا می فروشید؟ /احتمال زیرزمینی شدن خرید و فروش سکه

کدخبر: ۵۶۹۸۸۶
برخی تحلیلگران می گویند معامله‌گران در روز چهارشنبه به یکسری‌ها رکب زدند و قبل از بازگشایی هرات و حواله‌جات در روز شنبه، یک نوسان‌گیری کردند.
دلار می خرید یا می فروشید؟ /احتمال زیرزمینی شدن خرید و فروش سکه

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار معاملات ارز در روز گذشته، قیمت دلار  ۶۰۰ تومان بالا رفت و از سطح ۵۲ هزار تومان عبور کرد. 

عبور دلار از گربه سیاه

بازار ارز  چهارشنبه بعد از تقریبا سه هفته از رنجی بودن خارج شد. معامله‌گران می‌گفتند افزایش قیمت چهارشنبه، علاوه بر اینکه یخ بازار را شکست با عبور دلار از گربه سیاهش همراه بود. آن‌ها ۵۲ هزار را گربه سیاه دلار می‌دانستند.

2 دلیل تکان خوردن یکباره قیمت دلار

درباره اینکه چه اتفاقی افتاد که بازار به یک‌باره تکان خورد دو نگاه وجود دارد. یک گروه می‌گویند معامله‌گران در روز چهارشنبه به یکسری‌ها رکب زدند و قبل از بازگشایی هرات و حواله‌جات در روز شنبه، یک نوسان‌گیری کردند. از دید این گروه شنبه که بازار هرات و حواله‌جات باز شود دلار رو به پایین می‌آید.

قیمت دلار برمی گردد؟

اما گروه دوم اعتقاد دارند حرکت چهارشنبه با پشتوانه بوده و احتمال برگشت در روز شنبه ضعیف است. دلایلی که این گروه برای افزایش عنوان می‌کنند روی شش محور است: قیمت نقدی به فردایی نزدیک شد،  همزمان  بورس  منفی بوده و سهم‌های دلاری مثبت، سکه رفاه کانال ۳۳ را دیده و حتی یک میلیون تومان بالاتر از بازار معامله شده، ودیعه  خودرو  در پیش‌خرید آزاد شده و از  برجام  هم خبری نیست.

ارز می خرید یا می فروشید؟

آن‌ها بعد از این شش دلیل می‌پرسیدند حالا می‌خرید یا می‌فروشید؟ از نگاه آن‌ها این شش دلیل یعنی اینکه نقدینگی به بازار وارد شده، خرید اتفاق افتاده است و قیمت‌ها پشت دارد.

2fg0VHMWLJDE

پیش بینی قیمت جدید سکه و دلار

نکته دیگر بازار اهداف جدید قیمتی بعد از عبور دلار از سطح ۵۲ بوده است. اهداف از دلار 53، آبشده 11 میلیون و 400 هزار و سکه 33 میلیونی به دلار 54 هزار، آبشده 11 میلیون و 700 هزار  و سکه 34 میلیون تومانی تغییر هدف داد.

خط و نشان برای خریداران و فروشندگان سکه 

در بازار چهارشنبه یک شایعه هم زیاد به گوش رسید. رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفته عدم ثبت مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب خواهد شد و افراد خاطی تحت پیگردهای قانونی قرار خواهند گرفت.

معامله‌گران می‌گفتند این حرف تقویت شایعه محدودیت در خرید و فروش سکه است. منتقدان این سیاست می‌گویند که با این عمل، امکان خرید و فروش‌های زیرزمینی در بازار سکه و طلا زیاد خواهد شد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید