پیش بینی قیمت سکه امروز پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402

کدخبر: ۵۶۹۹۱۴
تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که قیمت سکه بالای محدوده ۳۲ میلیون تومان باقی بماند، احتمال ورود خریداران بیشتر به بازار وجود خواهد داشت.
پیش بینی قیمت سکه امروز پنجشنبه 7 اردیبهشت 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  اکوایران، «بازار سکه هم باید در ایران به طور کامل جمع شود». این جمله‌ای است که مسعود درخشان در انتهای مناظره با موسی غنی‌نژاد در تلویزیون بیان کرد و کمتر مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفت.

با این حال در بازار سکه برخی از معامله‌گران اظهارنظر این مدرس اقتصاد را جدی گرفتند، چراکه باور دارند برخی از متفکران حامی دولت کنونی، تحت تاثیر درخشان بوده و هستند.

همچنین شماری از بازیگران سکه، با برجسته کردن برخی شایعات سعی کردند که احتمال تعطیلی بازار سکه را جدی جلوه دهند. به عنوان مثال در بازار گفته می‌شد که رییس اتحادیه سکه و جواهر عنوان کرده که عدم ثبت معاملات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب خواهد شد. این موضوع از نگاه برخی فعالان نشان می‌داد که بازارساز قصد دارد بازار سکه را بیشتر کنترل کند؛ کنترلی که موجب نشد معامله‌گران عقب‌نشینی کنند و با فشار خرید،  قیمت سکه  به بالای محدوده ۳۲ میلیون تومان رفت. 

تحلیلگران فنی باور دارند در صورتی که فلز گرانبهای داخلی بالای محدوده ۳۲ میلیون تومان باقی بماند، احتمال ورود خریداران بیشتر به بازار وجود خواهد داشت.

در حالی که برخی فعالان معتقدند اخبار و شایعات زمینه‌ساز رشد قیمت در بازار سکه بود، شماری دیگر باور دارند بخشی از سرمایه از  بازار سهام  خارج شده و به سوی بازار سکه روانه شده است. نشانه تمایل بازیگران سهام به سکه، رشد ارزش سکه در معاملات  بورس کالا  بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید