گزارش «نیمروزی» اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا

دلار مبادله ای قفل شد /قیمت طلا و سکه در مسیر صعود

کدخبر: ۵۷۰۸۰۸
قیمت دلار در مرکز مبادله ارز و طلا بر خلاف تغییر کانال‌ قیمتی این ارز در بازار آزاد همچنان بر ثبات خود اصرار دارد.
دلار مبادله ای قفل شد /قیمت طلا و سکه در مسیر صعود

به گزارش اقتصادنیوز، نرخ دلار امروز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ صعودی شد.‌ برخی از سایت ها و کانال ها امروز مدعی بودند که اسکناس آمریکایی وارد کانال جدید شد. هرات در شروع معاملات نقدی امروز نسبت به دیروز رنج بود اما در ادامه معاملات وارد کانال جدید شد.

نرخ‌حواله درهم نیز در شروع معاملات امروز نسبت‌ به روز قبل با گپ مثبت باز شد. همین امر باعث شد جسارت خریداران‌ در تهران را بالا برود.

قیمت‌ دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله

قیمت دلار امروز  دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۴۰۲ در مرکز مبادله ارز و طلای ایران بدون تغییر نسبت به روز گذشته، در سطح عدد 41 هزار و 966 تومان قرار دارد.

همچنین قیمت یورو در این مرکز رقم 46 هزار و 297 تومان را نشان می‌دهد که نسبت به روز گذشته کاهش 317 تومانی داشته است.

قیمت درهم امارات نیز همانند دلار بدون تغییر و در سطح 11 هزار و 427 تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب 38 هزار و 150 تومان، 42 هزار و 88 تومان و 10 هزار و 388 تومان درج شده است.

همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار امروز 11 اردیبهشت 1402 در مرکز مبادله ارز و طلا با کاهش نامحسوس 11 هزار تومانی نسبت به روز گذشته در سطح 2 میلیون و 592 هزار تومان قرار دارد.

قیمت ارز توافقی

قیمت ارز در سایت کانون صرافان امروز کاهشی و قیمت انواع سکه افزایشی شده است.

قیمت دلار امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۴۰۲ به صورت توافقی در سایت کانون صرافان ایرانیان (تا حوالی ساعت 13:00) بطور میانگین حدود 41 هزار و 551 تومان اعلام شده که نسبت به روز گذشته حدود 60 تومان کاهش داشته است.

در همین سایت قیمت یورو توافقی نیز با کاهش 350 تومانی به یک کانال پایین‌تر منتقل شده و رقم میانگین 45 هزار و 840 تومان برای آن درج شده است.

قیمت درهم امارات به صورت توافقی بطور میانگین 14 هزار و 46 تومان اعلام شده است.

این نرخ‌ها در حالی است که در  بازار ارز آزاد با قیمت‌هایی که بانک مرکزی آنها را غیررسمی می‌خواند،  قیمت دلار  در کانال 55 هزار تومان قرار دارد.

افزایش قیمت طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا ۱۸ عیار در زمان نگارش این گزارش ۲ میلیون و ۷۸۹ هزار و ۱۰۰ تومان بود که نسبت به دیروز ۴۳ هزار و ۹۰۰ تومان افرایش را نشان می دهد.

قیمت سکه، نیم سکه و ربع سکه

قیمت انواع سکه در سایت کانون صرافان همانند روز گذشته با افزایش قیمت همراه بوده و قیمت‌های امروز در کانال‌های بالاتری به ثبت رسیده است.

طبق اعلام کانون صرافان، قیمت سکه امامی امروز با افزایش قابل توجه 822 هزار تومانی نسبت به روز گذشته با ورود به کانال 34 میلیون تومانی، در سطح 34 میلیون 263 هزار تومان قرار گرفته است.

طی دور روز اخیر،  قیمت سکه امامی  در سایت کانون صرافان حدود 2 میلیون تومان افزایش یافته است.

این نرخ همچنان با قیمت سکه امامی در سایت اتحادیه سکه و طلا اختلاف دارد، به طوری که در سایت اتحادیه قیمت  سکه امامی  وارد کانال 35 میلیون تومانی شده است.

قیمت نیم سکه نیز در صرافی‌های مجاز با افزایش تقریبا 125 هزار تومانی رقم میانگین 19 میلیون و 345 تومان را نشان می‌دهد.

تا حوالی ظهر امروز دوشنبه 11 اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت ربع سکه در کانون صرافان، رقم 12 میلیون و 354 هزار تومان اعلام شده است.

بر اساس قیمت‌های اعلامی کانون صرافان، قیمت سکه امامی از ابتدای اردیبهشت بیش از 3 میلیون تومان و  قیمت نیم سکه  و ربع سکه نیز حدود یک میلیون تومان افزایش یافته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید