دلار چشم فرزین را دور دید و از خط قرمز عبور کرد!

ملاقات با یورو در کانال 50 هزار /آماتورها وارد بازار سکه شدند

کدخبر: ۵۵۵۷۰۰
در بازار سکه هم حباب برای اولین بار به عدد ۶ میلیون تومان رسید. درحال حاضر ارزش اسمی سکه از ارزش واقعی آن ۲۲ درصد بیشتر است و به قول یک فعال بازار یک پنجم سکه آب است.
ملاقات با یورو در کانال 50 هزار /آماتورها وارد بازار سکه شدند
 

به گزارش اقتصادنیوز، نحسی ۱۳ دامن بازار ارز را در روز چهارشنبه گرفت و درهم در این کانال باز شد. باز شدن درهم در کانال ۱۳ همانا و عبور قیمت دلار از خط قرمز دولت همان.

صرافی های دبی پاسخگو نیستند

معامله‌گران مدعی‌اند ارسال حواله سخت شده، صرافی‌های دبی شماره ایران را جواب نمی‌دهند، عراق مثل قبل دست بازرگانان را باز نمی‌گذارد، بنابراین عادی است که قیمت حواله بالا برود.

بازارساز دست به کار شد

در مقابل بازار، بازارساز دست به کار شد. قیمت دلار بازار رسمی در نیمه اول روز چهارشنبه ۱۶۰۰ تومان بالا رفت. بازارساز با پرش سه پله‌ای، دلار صرافی‌ها را به ۴۵ هزار تومان رساند تا اجازه ندهد شکاف قیمتی عامل بیشتری بر تقاضا شود.

دلار چشم فرزین را دور دید و پرید

برخی معامله‌گران در واکنش به اقدامات بازارساز به شوخی می‌گفتند دلار چشم فرزین را دور دید و پرید.

مثل روزهای قبل جناح افزایش و کاهش در مواجهه با هم قرار گرفتند. به جهت تحلیلی هر دو گروه همسنگ هستند، اما حرکت بازار به کام مدافعان افزایشی است.

ورود آماتورها به بازار سکه 

در میان تمام گفت و شنودهای بازار تز جدیدی که برای نوسان مطرح می‌شد، تمثیل پول‌های آماتور بود. معامله‌گران می‌گفتند به تازگی برخی آماتورها به قصد خرید طلای آب‌شده وارد بازار شدند و به دلیل اینکه طلای آب‌شده برای خریدارای عادی در دسترس نیست این گروه به سمت دلار و سکه متمایل می‌شوند و اکثرا در فضای فعلی بازار، موفق به خرید سکه می‌شوند.

همین رفتار موجب شده است سکه بر دلار سرعت نوسان بیشتری در چند روز اخیر بگیرد.

دلار لنگ می زند

البته برخی دیگر این تحلیل‌ها را توضیح کافی نمی‌دانند و اعتقاد دارند اینگونه رفتارها موردی است و استمرار ندارد. آن‌ها می‌گویند وقتی دلار در دو ماه اخیر ۷ هزار تومان بالا رفته است یعنی کار از جای دیگری می‌لنگد.

یک پنجم قیمت سکه آب است

در بازار سکه هم حباب برای اولین بار به عدد ۶ میلیون تومان رسید. درحال حاضر ارزش اسمی سکه از ارزش واقعی آن ۲۲ درصد بیشتر است و به قول یک فعال بازار یک پنجم سکه آب است.

AAzNCQHAXCtT

سیگنال سیاسی به بازار ارز

اما در عصر چهارشنبه دو اتفاق افتاد که معامله‌گران را درباره ادامه نوسان دو دل کرد. اولی اصلاح قیمت درهم در پشت خط و دومی خبر شبکه ABC نیوز درباره افزایش احتمال تبادل زندانیان بود. اگر این خبر در ساعت‌های پیش‌رو تکرار شود، باتوجه به اینکه از نگاه معامله‌گران نشانه‌ای برای توافق است، روی تغییر جهت بازار موثر خواهد بود.

سلام یورو به کانال 50

الگوهای فنی هم در بازار غیررسمی هرات از اصلاح بازار خبر می‌دهند. البته فنی‌کاران چند هفته است که منتظر اصلاح هستند.

نکته بازار چهارشنبه ورود یورو به کانال ۵۰ بود. یورو با قیمت ۵۰ هزار تومان ملاقات کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید