خبر خوش خاندوزی برای فعالان اقتصادی ایران و سوریه / موانع تجارت رفع شد؟

کدخبر: ۵۷۱۶۹۵
اقتصادنیوز: سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد کشورمان اظهار داشت: طی رایزنی‌های صورت گرفته با وزیر اقتصاد و مالی کشور سوریه، موانع و چالش‌های موجود برای تجار ایرانی و سوری برطرف شد.
خبر خوش خاندوزی برای فعالان اقتصادی ایران و سوریه / موانع تجارت رفع شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سید احسان خاندوزی گفت: بخش مهم و رویکرد اصلی سفر رئیس جمهور به کشور سوریه احیای مناسبات اقتصادی و فرصت‌های اقتصادی که در بازار سوریه برای فعالان اقتصادی وجود دارد، بوده است. 

قیمت جدید گوشت در بازار / نرخ ها کاهش می یابد؟

به گفته وزیر اقتصاد  در جلسه‌ای که شب گذشته رئیس جمهور با تجار ایرانی و تجار سوری فعال برگزار کرد، نکات و موانع تجار هر دو کشور بررسی شد و در دیداری که دیشب آقای رئیس جمهور قبل از پرواز با رئیس جمهور سوریه داشتند، بخش مهم این موانع با موافقت طرف سوری مرتفع شد.

او گفت: بسیاری از تجار با مشکلات بیمه‌ای و کاستی‌های آن روبرو بودند و مقرر شد شرکت بیمه از پروژه و کالاهای صادراتی و پروژه‌های ما حمایت‌های ویژه‌ای داشته باشند.

خاندوزی گفت: در زمینه  مبادلات مالی، بانکی، ارزی  و صرافی‌ها چالش‌هایی وجود داشت که در دیدار با رئیس جمهور کشور سوریه موافقت‌های قطعی بین بانک مرکزی سوریه و وزیر اقتصاد کشور و وزیر مالیه سوریه انجام شد و این توافقات تا هفته‌های دیگر اجرایی می‌شود‌.

او گفت: در حوزه آزمایشگاه‌های سنجش  و تایید کالاهای صادراتی،  پیش از این مشکلاتی وجود داشت که مقرر شد با یکپارچه‌سازی استاندارد، زمان آن را کوتاه کنیم.

خاندوزی گفت: در حوزه گمرکی هم  توافقاتی صورت گرفت چراکه روزها و ساعت‌های بسیاری کالاها در گمرک می‌ماندند که در این زمینه  رایزنی‌های انجام شد و مقرر شد از فرصت سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه دانش‌بنیان  استفاده ویژه ای صورت گیرد‌.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید