قیمت طلا ریخت /بیت‌کوین از جایش تکان نخورد

کدخبر: ۵۷۲۹۷۸
بر اساس نظر تحلیل گران طلا برای اینکه روندی صعودی را آغاز کند نیاز به نشانه های بیشتری مینی بر پایان افزایش بهره است.
قیمت طلا ریخت /بیت‌کوین از جایش تکان نخورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، قیمت هر اونس طلا در حالی که پس از انتشار گزارش تورم امریکا نزدیک به ۰.۷ درصد افزایش یافته بود،در ساعات آخر روز کاهشی شد.

در حالی که بسیاری از بازارها در انتظار انتشار گزارش تورم آمریکا بودند این گزارش منتشر شد و بر اساس آن تورم سالانه آمریکا به ۴.۹ درصد کاهش یافت.

این در حالی بود که پیش بینی می شد تورم سالانه ماه آوریل ۵ درصد باشد و تحقق تورم کمتر از پیش بینی ها در لحظات پس از گزارش سبب استقبال طلا شد و طلا گام بزرگی به سمت سقف تاریخی خود برداشت. با احتساب تک شاخص تورم سالانه آمریکا خوش‌بینی بازارها نسبت به پایان دوره انقباضی فدرال رزرو افزایش یافت.

اما تورم ماهانه این گزارش حکایت از رشد ۰.۴ درصدی قیمت ها در ماه آوریل نسبت به ماه قبل بود و این در حالی بود که تورم ماهانه ماه قبل یعنی آوریل فقط ۰.۱ درصد بود و از سوی دیگر نیز تورم هسته آمریکا نیز هنوز بسیار بالاتر از سطح هدف بانک مرکزی است. 

تمام این شاخص ها باعث شد تا خیال بازارها نسبت به پایان دوران افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو راحت نشود.

بر اساس نظر تحلیل گران طلا برای اینکه روندی صعودی را آغاز کند نیاز به نشانه های بیشتری مینی بر پایان افزایش بهره است.

این در حالی بود که بیت کوین نیز علی رغم اینکه امروز تا میانه کانال ۲۸ هزار دلاری نیز پیشروی کرده بود اما در آخرین ساعات معاملاتی روز چهارشنبه به کانال ۲۷ هزار دلاری بازگشت تا تقریبا کار را در سطح قیمتی روز قبل به پایان ببردد. 

اتریوم نیز امروز نیم درصد افزایش قیمت داشت تا به سطح قیمتی ۱۸۶۰ دلار برسد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید