پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز اردیبهشت 1402

کدخبر: ۵۷۵۰۵۳
با توجه به رشد قیمت سکه در روز پنجشنبه گذشته و روز گذشته، برخی معتقدند که سکه‌بازان در دومین روز هفته که در واقع آخرین روز اردیبهشت ۱۴۰۲ است، می‌توانند کسب سود کنند و در موقعیت فروش قرار می‌گیرند.
پیش بینی قیمت سکه در آخرین روز اردیبهشت 1402

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران،بازار سکه در اولین روز هفته داغ شد و سطح تقاضا برای طلا و سکه بیشتر شد.  قیمت سکه امامی  در معاملات  نقدی روز شنبه‌ از مرز حمایتی ۳۰ میلیون و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان فاصله گرفت و با تقریبا ۳۰۰ هزار تومان افزایش به مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

تحلیلگران اقتصادی باور دارند که  سکه امامی  دیروز به دو دلیل چاق شد؛ رشد  قیمت اونس طلا  و بازگشت آن به سطح ۱۹۸۰ دلار و همچنین حرکت  قیمت دلار  به سمت پله‌های میانی کانال ۵۱ هزار تومان.

رشد  قیمت سکه  در حالی بود که در روزهای گذشته بیشتر معامله‌گران سکه با توجه به ثبت نام خودرو تمایل به خریدهای سنگین نداشتند.

از سوی دیگر، بخشی از معامله‌گران امیدوار  بودند که بتوانند در نرخ‌های پایین‌تر اقدام به خرید کنند. آن‌ها در انتظار افزایش بیشتر فشار فروش در  بازار ارز  و سکه توسط بازارساز بودند.

در شرایط فعلی، برخی از تحلیلگران باور دارند که سکه به مرز حساسی رسیده است. آنها نوسانات محدوده ۳۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به یک نبرد سرنوشت ساز تشبیه می‌کنند.

این دسته از فعالان بازار باور دارند در صورتی که نرخ دلار در روز جاری به مسیر رشد روز شنبه ادامه دهد این امر ممکن است خریداران بیشتری را در دومین روز روانه خیابان فردوسی و  بازار سکه  کند.

آنها می‌گفتند اگر فلز گرانبهای داخلی بالای مرز مقاومتی ۳۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان ماندگار شود ممکن است به تدریج به سمت پله نهم و در نهایت کانال جدید گام بردارد.

عده‌ای هم می‌گفتند احتمالا بازارساز فریب نقشه‌های نوسان‌گیران را نخورد و اساسا سعی کند که قیمت دلار را مانند روزهای گذشته در دامنه ۵۰ هزار و ۹۰۰‌ تا ۵۱ هزار و ۴۰۰ تومان دچار نوسانات رفت و برگشتی کند. به عقیده آنها هر چقدر دامنه نوسانات کمتر و شدت تغییرات قیمتی مدیریت شود، ظرفیت نوسان‌گیران برای حملات ایذایی کاهش خواهد یافت.

از سوی دیگر شب گذشته هم خبر آمد که سران قوا، اختیارات ارزی بانک مرکزی را افزایش دادند. هنوز جزئیات زیادی از این خبر منتشر نشده، با این حال فعالان اقتصادی می گفتند ‌این اختیارات ممکن است احتیاط خریداران را افزایش دهد و در نتیجه سطح تقاضا را تا حدودی کنترل کند.

عده‌ای هم با توجه به رشد  قیمت سکه  در روز پنجشنبه گذشته و روز گذشته معتقدند که سکه‌بازان در دومین روز هفته که در واقع آخرین روز اردیبهشت ۱۴۰۲ است، می‌توانند کسب سود کنند و در موقعیت فروش قرار می‌گیرند و اصلاح قیمت صورت می‌گیرد اما برخی دیگر می‌گویند سکه‌بازان بدون توجه به روند دلار اقدام به فروش نخواهند کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید