گزارش اقتصادنیوز از بازار ارز و طلا؛

صعود قیمت سکه و طلا /قیمت دلار پیشروی کرد

کدخبر: ۴۸۷۴۷۳
اقتصادنیوز : بازار ارز و طلا امروز شنبه 20 فروردین 1401 شاهد صعود قیمت دلار ، قیمت طلا و قیمت سکه بود.
صعود قیمت سکه و طلا /قیمت دلار پیشروی کرد

به گزارش اقتصادنیوز، بازار ارز تهران امروز شنبه 20 فروردین 1401  شاهد پیشروی قیمت دلار بود. این اسکناس آمریکایی امروز مانند روز پنجشنبه گذشته توانست 160 تومان دیگر بالا برود و بر روی 27 هزار و 700 تومان قرار بگیرد. اما در بازار متشکل ارزی قیمت دلار نوسان محدودی را ثبت کرد. نرخ دلار در این بازار با 26 هزار تومان رشد به قیمت 25 هزارو 144 تومان مبادله شد. 

قیمت دلار و یورو در صرافی ملی چند؟ 

صرافی ملی امروز  قیمت جدید خرید و فروش دلار و یورو را اعلام کرد. بر این اساس نرخ خرید دلار امروز 25 هزار و 193 تومان و نرخ فروش آن 25 هزار و 270 تومان بود. همچنین براساس نرخ اعلامی این صرافی قیمت خرید یورو 28 هزار و 402 تومان و قیمت فروش آن 28 هزار 687 تومان بود.

نرخ حواله درهم صعودی شد 

نرخ حوااله درهم در بازار امروز مانند قیمت دلار صعودی بود. قیمت درهم در این بازار امروز با 40 تومان رشد نسبت به روز پنجشنبه گذشته با 7 هزار و 580 تومان مبادله شد. با ضرب کردن قیمت درهم در نرخ تبدیل درهم به دلار (3.673) عدد 27 هزار و 841 تومان به دست می‌آمد که نسبت به قیمت دلار در بازار  بالاتر بود.  

سیگنال صعودی دلار و طلا  به بازار سکه

بازار جهانی طلا امروز به مسیر رشد روز گذشته ادامه داد و تقریبا 4 دلار را دیروز بالاتر بود. قیمت اونس طلا امروز با 1947 دلار نرخ گاری شد. 

در بازار داخلی ایران هم قیمت سکه و قیمت طلا 18 عیار با سیگنال صعودی دلار و اونس طلا افزایش را تجربه کردند. قیمت طلا 18 هعیار امروز با 1 میلیون  294 هزار تومان مبادله شد که نسبت به دو روز پیش 7 هزار و 400 تومان رشد را نشان می دهد.

قیمت سکه هم امروز از محدوده مهم 12 میلیون و 800  هزار تومان عبور کرد. قیمت این فلز گران بهای داخلی در نیمه معاملات نقدی امروز 12میلیون و 835 هزار تومان بود. با احتساب قیمت 27 هزار 700 تومان برای دلار، اندازه قیمت واقعی سکه 12 میلیون و 696 هزار تومان به دست آمد و اندازه حباب سکه  هم و 1.09درصد بود.  

خبر بد برجامی بازار دلار 

به نظر می رسد بازار ارز و طلا امروز بیشتر به اخبار برجامی توجه کرده بود و خبر آزادسازی ارزهای بلوکه شده کم رنگ تر بود. سخنگوی کاخ سفید در تازه ترین اظهار نظر خود درباره برجام گفت: مذاکرات وین به حصول توافق نزدیک شده است، ما در حال پیشرفت‌ هستیم. اما هنوز کارهای بیشتری وجود دارد که باید انجام شود.

اظهارت جن ساکی درحالی است که بلینکن هم نسبت مذاکرات اظهار بدبینی کرده بود. همچنین  معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری تصریح کرده است که در مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین توافق با ایران «نه قطعی و نه نزدیک» است. با این وجود معامله گران نسبت به توافق اندکی بدبین  شده اند و روند قیمت سکه و طلا بالا رفت. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید